Semester!

Vi har semester så blir inte mycket bloggande. Hade i alla fall en supermysig vecka med familjen Nordström och det blev riktigt tomt när de for. Sedan blev det Stigs dop igår, idag en slappar och städar-dag och imorgon bär det av norrut till Sundsvall. Blir bloggande efter semestern tror jag för nu är jag så trött och bara mååååste sova.

Här är ett par semester-bilder på Harry och hans älskade kussar Sebbe och Alex!

Skickar ett 'gammalt utkast'

Okej..... detta inlägg blev aldrig skickat, så lägger in det nu. Mark har semester och familjen Nordström är här hos oss en vecka, har haft Marks 30-årsfest igår (superkul) och imorgon bär det av till Eskilstuna Djurpark och bor i stuga. Såååå härligt med semester!

Tänkte lägga in en blandning av bilder av de senaste veckorna, nu har man ju en ny dator att ladda upp bilder på, yehooo! Men mer bilder kommer senare.

Så, här är det gamla inlägget:

Har en riktigt bra vecka, har träffat Anna och Alba, Marit, Stig och Andy var på kärt besök och så har vi varit ute med Evis, Jens, Malin och Mia som är i stan och imorgon inleder vi en tre veckor semester tillsammans och det börjar med att Familjen Nordström kommer till oss i en vecka! Jippii! Det blir Grönan, Eskilstuna camping och zoo och annat kul! :) Jag börjar bli riktigt svensk igen och älskar sommaren!

En mammas första sommar

Vad det är mysigt på sommaren! Känns som om jag är på semester ju, om man kan kalla mamma-ledighet för semester? Fast inte är det så mycket ligga och sola ensam på en filt heller och läsa en bok eller en läcker skvaller-tidning medan man sprayar sig med en vattensprayflaska och dricker en kall drink vid poolen. Nej det är ett helt nytt liv där man ligger i skuggan under ett TRÄD om man nu ens lyckas ta sig ur huset innan solen går ner!

Man ligger som i dvala tidigt på morgonen när bebisen inte vill sova och låtsas om att man inte vet att han är vaken i hopp om att han somnar om, man springer upp och ner från golvet och soffan och hämtar grejer, matar, byter blöjor, söver, plockar upp, tröstar och städar, fixar mat och försöker tajma in lite rutiner samtidigt som man försöker få i sig lite fil och flingor medans man sitter på golvet bland babygym och skallror, sedan om man nu skulle få en sekund till övers så tar man fram sin nya Vi Föräldrar!! Va? Vad hände? Jag har inte ens en handväska längre, mobilen slängs ner i blöj-väskan och sminket....ha! Vem har tid att packa med sånt?

Vem hade kunnat ana? Inga glassiga taxfree-shopping-påsar fyllda med whisky och Clinique medan solbrännan från Bahamas fortfarande bränns på huden, utan istället går man runt med en klänning full med spya medan man frenetiskt viftar bort myggor som kan bita bebisen där i skuggan under trädet!

Men visst, man kan ju drömma och tänka tillbaka. Men när jag ser det där leendet och de små glittriga ögonen titta på mig så skulle jag i alla fall inte byta ut det mot all solsemester i världen!

P.S.....

....tänkte bara lägga till att ni kan kolla in www.moalins.blogg.se för lite bilder på vår dag på stranden. Hon tar såååå fina bilder!

Bad, plask och en sötsugen 6-månaders bebis!

Så efter BÅDA våra bärbara laptops hade pajat helt har vi ÄNTLIGEN fått en ny - av min kära mamma i tidig julklapp! TUSEN TACK kära mamma, du är så himla snäll! Tänk vad man blir beroende av internet och datorer, kolla bankkonton, betala räkningar, kolla upp allt möjligt man behöver veta, kolla sina emails osv och så när man inte har det blir man liksom helt ställd! Men nu har vi en ny, jippiiii!

Under tiden vi inte haft dator så har det som vanligt hänt en massa. Harry har bl.a hunnit fylla sex månader, den lilla busbebisen. Han är så söt, han har plötsligt lärt sig att sitta själv, älskar att äta söta fruktpureer och gröt men inte så värst sugen när det kommer till grönsakspureer..... hm. Han har fått lära sig att äta ur nappflaska (när jag var sängliggande i migrän ett par dagar) och han har sex tänder som kommit fram. Han skrattar och är så glad och stoppar precis allt i sin lilla mun.

Nej nu ska vi nog sova. Vi har varit och badat idag, så härligt! Solen sken, det var varmt och vi åkte med picnic i baggaget och la oss vid badplatsen i långsjön, massor med folk var det där och Harry sov snällt i vagnen medan hans föräldrar hoppade i och badade en bra stund. Detta är vad som gör Sverige så otroligt underbart, sommar sol och bad. Alla människor blir så glada och är ute överallt och bara myser, det är så härligt!

Godnatt allihopa!

Kära Kungens kurva!

Låg med migrän igår tills jag kravlade mig ut med Mark, Harry och vagnen och hamnade runt kullen där vi bor där det ligger ett utomhusbad! Så härligt, hundratals människor som hade det roligt och badade i poolerna och gassade i solen. Blir nog en favorit i sommar, eftersom det tar max 5 minuter att gå dit! Avslutade dagen med en tur till Rusta, grillning på balkongen och njöt i vår nya fläkt, eftersom det var 28 grader varmt och såååå kvavt, precis som gjort för migrän.... suck!
Idag är det dags för min favorit-sysselsättning; nämligen Kungens kurva! Migränen är borta och det är dags att tackla affärerna. Jag älskar att åka dit. Det är något härligt med att trängas bland folk, se alla skyltar, ljus, färger och saker som sprider sig ut framför en, som ett sug, man vill bara köpa allt det där trevliga de skyltar med. IKEA är det allra bästa (min man håller tyvärr inte med!) och sedan blir det en massa andra affärer efter det, tills vi blir irriterade, trötta och bara vill HEM! Hi hi. Tänkte bada idag men det blir inte av eftersom det bara är 18 grader....

Hemma!

Nu är vi hemma igen, jag och Harry tog tåget igårkväll och lämnade Sundsvall för Stockholm. Vi blev hämtade av Mark och sedan tog vi oss en öl på balkongen när Harry somnat och bara njöt att vara tillsammans igen och prata om veckan som var. Men plötsligt nu idag känns det inte riktigt lika kul att vara hemma.... Visst är det skönt att vara i sitt eget hem men jag saknar att kunna gå runt med Harry i mammas trädgård och se hans häpenhet åt träden som vajar och blommorna som han får klämma på, att få umgås med min familj och min släkt bara så där när man vill! Hade dessutom en härlig kväll med mina barndomskompisar, tjej-middag och mys ute under äppelträden hos Elisabeth.
Idag är Harry och jag rätt trötta, han har sovit sin middag sedan gick vi och la oss i sängen (det gör vi aldrig mitt på dagen) och somnade båda två! Nu ligger han kvar där och snusar utan mig. Jag älskar att få tillbringa dagarna med honom. Han är så söt att jag bara kan titta på honom i timtals. Han är i en sån mysig ålder just nu och så underbar när han ligger där med sina fötter i vädret och har försökt börja suga på dem, och så fort han ser mig så ler han ett stort leende. Han är så glad och så underbar. Han är så sällskapssjuk också, man får inte gå iväg en sekund ur hans sikt, för då kommer gnällen. Ibland blir jag irriterad eftersom det kan vara bra att få något annat gjort någongång men jag kan inte vara sur mer än några sekunder för sedan ser jag på honom och bara smälter.
Nej nu ska jag plocka upp lite här hemma. Som tur var hade pappa Mark städat upp innan vi kom hem så det såg fint ut, då slapp han en utskällning.... hi hi.