Australien!!

Yes, vi har landat i Australien!! Men vilken resa! Om jag vetat innan hur resan skulle vara hade jag nog nastan inte velat fara.... Harry vaknade kl 4 dagen vi skulle fara och spydde ner sig och sangen. Sedan hostade han mycket och spydde igen. Vad skulle vi gora nu? Vi fick ta ett senare plan till London och tog Harry till doktorn (som konstaterade att han iaf inte hade problem i oron eller halsen). Han spydde igen i McDonalds, pa tunnelbanan till Arlanda (heeeela sig, oss och vagnen var full) och sedan blev jag ocksa dalig. Ville bara ligga ner och svimmade nastan. Men vi tog oss till London, sedan mer drama. Harry spydde ner heeeeela mig i Heathrow och det var droppen. Vi ringde Dana och fick sova hos dem, tack och lov att vi har fina kompisar! 
 
Dagen efter kom vi ivag flera, flera timmar sent till Bangkok. Vi satt fast med tecnical problems och medical emergency i flera timmar utan aircondition.... Fick iaf sitta bredvid varandra i ekonomi och Harry sov mycket men hann ocksa med att spy ett par ganger. Inte kul att vara sa orolig over sitt barn nar man ska resa sa langt. Dessutom hade jag ont i magen och det var sa obehagligt att vara sa pass gravid pa planet, jag vet inte varfor. Vi spenderade tre mysiga dagar i Bangkok, hotellet ar helt suverant (har bott dar manga ganger med jobbet) Harry blev behandlad som en kung och vi badade i poolen men vi var alla ganska sjuka och nevosa mest hela tiden. Resan hade ju inte borjat bra direkt. Det var fruktansvart varmt och kvavt ute och inte enkelt att vara ute med Harry i hettan.
 
Till slut kom vi i alla fall med flyget till Sydney (missade det nastan) och efter en lang natt med Harry som inte ville sova landade vi i Sydney, tog flyget till Canberra och nu vilar vi ut hos Marks bror Paul, svagerskan Rebecca och Harrys lilla kusin Charlie. Det ar soligt och varmt och idag ska vi in till stan och kolla runt lite eftersom jag aldrig varit i Canberra. Kan inte lata bli att i smyg langta till beachen pa Guldkusten dock.... men far noja mig med lite sol. :) Kul att vara med Australienska familjen och spendera tid med Charlie. Harry pussar och kramar om honom, sa himla gulligt att se. Harry har frisknat till men ar jetlaged och han delar nu sitt mammas intresse - flygplan! 'Diii dooo' kallar han dem och pekar fortjust upp i himlen. ♥ Han ar sa duktig och underbar och finner sig glatt i allt. Problemet ar att han inte dricker och inte ater mat. Typ ingenting seda vi for hemmifran! Suck... alltid ska man oroa sig som mamma o pappa. 
 
Men nu ska jag duscha sedan ut och njuta lite i solen! Inga jackor och byxor behovs har, wehooo!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0