Hus eller inte hus?

Mark bara tjatar. Han vill ha ett hus. Jag vill ha ett radhus. Han vill ha en stor tomt mot skogen, själv är jag rädd för skogen när det är så där svart ute. Tänk om det står en mördare utanför och kollar in (har sett det på en film när jag var liten och det sitter kvar). Han vill ha en stor trädgård, jag vill ha en liiiiten utan rabatter och blommor. Hur skulle man ha tid att stå i en rabatt när man knappt hinner vika ihop tvätten när man tvättat den?
 
Det är mycket jag ändrat påsedan vi träffades  som jag aldrig trodde jag var kapabel till. Jag ville inte bli nån husfru, hemmafru, ville inte laga mat. Visste inte om jag passade som mamma. Men nu står jag här och lagar mat, glömmer bort 'mig själv' och städar och tvättar och sliter i ett. Men jag ÄLSKAR att vara mamma. Jag skulle ge allt för mina pojkar och mitt hjärta smälter bara jag tittar på dem...... (men jag älskar inte att laga mat, bara så ni vet!)
 
MEN.... jag vill inte rensa blomrabatter. Jag vill inte klippa gräs (klippte min farmors gräsmatta en gång och det tog flera timmar, gräset hade typ växt upp igen där jag började innan jag var klar). Jag vill inte renovera och inte se en massa spindlar kräla omkring överallt. Såklart vill jag ha en gräsmatta där mina pojkar kan springa omkring och leka så ett litet nybyggt radhus skulle passa perfekt där man hade sällskap av trevliga grannar (gillar liv runt omkring mig). Utan blomrabatter - för där ger jag mig inte. Jag gillar att vara hemma hos andra i deras hus och njuta i deras trädgårdar, men då behöver jag ju inte jobba där utan bara njuta. ;)
 
Så hur ska vi kunna lösa det här? MIn ide är att undvika det samtalsämnet hela tiden........får se hur länge det går. Vi kan ju inte bo i 54 kvadrat längst upp utan hiss hela vårt liv....eller?


Kommentarer
Matilda

Det finns jättefina radhus här i sörberge och här på Södra Lundevallen som ligger med utsikt över älven! Där behöver ni inte betala 2-4 miljoner utan mellan 850' och 1 milj :)

2013-05-02 @ 08:30:41
Jenny

O det finns jättefina radhus i BYDALEN som har utsikt över havet, små, små gräsmattor och lekpark, och ändå bara 100 meter till skogen och elljusspår :) ..o 100 meter till vårt hus!! Säljer ni lägenheten i Stockholm går det nog jämt upp med radhus där vi bor.. 40 minuters promenad till Stan, 5 minuter med bil till både Birsta och Stan! Ni skulle trivas såååå bra!:D

2013-05-03 @ 13:33:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0