Bye bye Hammersmith, well, helloooo Redback!!

Nu ska jag flytta från Hammersmith..... Mitt älskade Hammersmith som varit mitt hem i 3 1/2 år. Jag bestämde mig för att så länge som jag bor i London så ska jag inte bo någon annan stans än där och jag får oftast som jag vill. Tyvärr har priserna gått upp så mycket att jag nu måste ge upp, i alla fall just nu. Vem vill slösa 9000 kronor i hyra bara på ett rum i ett delat hus? Och speciellt som man inte är där mer än några nätter i månaden?

Så, igårkväll dränkt i regn var jag ute och letade ny bostad, IGEN. Mot min vilja. Men jag fick tag i ett litet rum i Acton town där jag ska bo med fyra killar och en tjej, alla från Guldkusten och Australien! De var jättetrevliga och huset ligger precis vid stationen så det blir lätt att ta sig till jobbet. Dessutom är det 6 minuter på tunnelbanan till Hammersmith och gångavstånd (eller KRYPAVSTÅND, ha ha) till REDBACK!! Så nu ni, mina kära London besökare, har jag inte långt till Redback när vi är där och festar. Inga fler nätter väntandes på nattbussar eller svarttaxin med somalier, nu kan jag KRYPA hem! :)

Så Acton town, here I come.

Här är en bild på The famous Redback, där vi alla haft en del minnesluckor och en massa vilda kvällar.

image53

Hur många gånger har vi inte stått och frusit i den där kön? Tobbe mindes inte ens hur det såg ut där inne första gången han var dit! Sedan var det en julafton när Matilda var och spydde inne på den översvämmade toan. Vi hade Jenny som var och flirtade in sig hos Jimmy men tvingade honom att stå under ett ljus så att han fick bevisa att han inte var rödhårig! För hon ville minsann INTE gå ut med en rödlätt kille! Hur som helst, han fick sig en resa till Sundsvall från den kvällen i alla fall, hi hi. Det finns minnen med Nina hånglandes med någon liten finnig tånårspojke (inte så länge sedan) och Solmaz som inte gillar Redback men alltid med medsläpad och sedan får hon gå som en pingvin från bussen med onda fötter. Sedan har jag ju inte varit en ängel heller direkt, jag minns t.e.x en kväll när jag köat i över en timme och sedan fick jag inte komma in och jag bråkade ordentligt med ena vakten och blev 'portad'!! Och jag minns den kvällen då Matilda var 15 år och vi sminkade henne så hårt att vi kom in utan problem och alla killar var som galna på henne.

Nina och Solmaz påminde mig för ett tag sedan om den gången jag trodde jag hittat mitt livs kärlek där inne på Redback (när jag tänker tillbaka var han en knubbis med dålig hy och halvlångt hår....eh.... inte min typ direkt!) och tvingade dem att hoppa av nattbussen på väg hem mitt i ingenstans!! Bara för att jag ville tillbaka till honom!!!!!! Men såklart tog vi oss inte tillbaka utan fick vänta hur länge som helst på en ny buss.

Jag minns också när jag var med Gildas (den galna fransmannen som nog Jenny och Matilda minns mer än väl) och samtidigt som jag hade ett litet hemligt förhållande med honom så hade jag också en kille som jag bodde med som hette Andy. Och en kväll råkade de båda hamna där med mig samtidigt, och det ska ni veta, blev lite knivigt....hur jag tog mig ur den situationen minns jag inte ens, ha ha. Det blev nog många toabesök för att hålla mig undan.

Jag har kommit hem med nackspärr från all headbanging och rosa hår från alla 'snakebites' (cider mixat med öl och svartvinbärssaft) och med sjudande öron från de enorma högtalarna där bandet spelar.

Hur många minnen har jag därifrån? Säkert hundra. Alla roliga kvällar och helt galna. Redback medföljer minnen från alla mina år i London och alla olika grupper med kompisar som jag haft där genom tiderna, nästan så man blir nostalgisk. Det finns ingen musik som är så bra som i Redback! Det finns inget galnare, smutsigare eller högljuddare ställe än Redback! Och det finns inget roligare!

Hur som helst, nu är jag i boooooring Baltimore. Det finns säkert roliga saker att göra här men jag är för trött för att ens tänka på det just nu. Allt jag kan tänka på är vad som är det enklaste sättet att hitta någon billig middag? Imorgon blir det kanske lunch med ett par tjejer och lite seightseing om jag orkar. Jag längtar till London nu, för jag längtar till Mark. Silly billy Cilla.


Kommentarer
Malin

hoppla! :) det kallar jag roliga minnen... skönt att det ordnat sig med bostad! *kram*

2007-07-26 @ 12:29:31
URL: http://mallafors.blogg.se
Nina

Uuuuuuurssäkta! "en liten finnig tonårspojke"?!?! hahaha hyffsat du har drömt det! haha ååh vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg. Vad arg jag var på dig när du hoppade av nattbussen :-) Och solmaz aka. pingvinen hahaha

2007-07-26 @ 21:28:12
Kristin

Hej Anci!
Oj, vad kul det är att läsa din blogg!! Jag har inte haft koll på att man kan lägga in en kommentar, därför har jag inte gjort det förrän nu. Hoppas du mår bra och att du kommer att trivas i ditt nya hem! Jag har faktiskt INTE varit på Redback så du har en vän kvar att visa ditt favorithak. Ha det så bra och maila gärna om du har tid!
Kram Kristin

2007-07-31 @ 15:30:00
Mattis

Schysst o hänga ut mig som värsta fyllot. hö hö :)
Du glömde nämna gången då Dan,du o jag var där. då vi fyllt en cola flaska med vodka o satt o drack på tunnelbanan hehe, då han senare på kvällen yttrade den klassiska kommentaren; You two are the same! hehe Puss!

2007-08-01 @ 00:42:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0