Sunset in Israel

Nu sitter jag ensam i en bar (fast baren är i och för sig full av folk) i vårat hotel i Telaviv, Israel.  Här är underbart. Jag och en tjej i mitt crew gick till en beachbar och drack lite vin i solnedgången. Det är så varmt här, soligt, vackert och varma vindar som smeker en över kroppen när man promenerar längst stranden. Imorgon tänkte jag gå en promenad på stranden och lägga mig vid poolen i några timmar innan det är dags att fara hem till Mark's grillfest.

Jag satt och åt en grekisk sallad i solnedgången i hotelbaren förut och tänkte på hur lyckligt lottad jag är som får leva ett sån't här liv, resa och bo i dessa fantastiska hotel och få betalt dessutom. Ingen dag är lik den andra och jag träffar människor från hela jordens hörn.

Jag har träffat en kille som jag älskar. Eller, det kanske är för tidigt att säga det, men det känns verkligen som så. Vi har så roligt ihop!! Varje dag som jag spenderar med honom går alldeles för fort och jag njuter av varje sekund. Vi har alltid saker att prata om, jag kan berätta allt för honom (ja, nästan i alla fall) och vi har samma värderingar på saker och ting i livet. Det är inte ofta man träffar en sån människa. Att han dessutom bryr sig om mig och blir arg på folk som utnyttjar mig etc, betyder också mycket för mig. Han bär t.o.m mina väskor, vilken annan kille har någonsin gjort det för mig förut?? INGEN!!

Detta är vi på nattbussen hem från puben förra lördagen..... ;)

 

Jag blir dock ganska less på en del saker i mitt liv, som stör mig just nu. De senaste dagarna har jag börjat kännt mig väldigt irriterad på några av mina kompisar. En av dem är Amy, som är som en syster till mig. Jag värderar verkligen hennes vänskap som en av de högsta på min lista, men hon har haft en jobbig uppväxt med föräldrar som inte bryr sig om henne och hon har haft män som utnyttjat henne och uppfostrat en son alldeles själv sedan hon var 19 år. Men hon är väldigt 'needy', hon behöver alltid bekräftelse att jag bryr mig och om jag inte ringer eller smsar så anklagar hon mig för att inte bry mig om henne! Men det gör jag och vi smsar varje dag!! Hon är kanske osäker? Hon kan aldrig hålla kvar en kille heller p.g.a det här.

Sedan är det en av mina kompisar som jag bor med för tillfället! Hon är väldigt självisk när det kommer till vissa saker och det spelar ingen roll hur mycket folk talar om detta för henne så handlar det bara om henne, henne och henne. När det kommer till vänner och t.o.m hennes kille.  Det är så mycket  som jag irriterar mig på just nu att jag skulle kunna skriva en hel lista, men ett litet exempel var igår så hängde jag ut kläder och väskor utanför våran sovrumsdörr så att hon inte skulle bli väckt i morse klockan 5 när jag skulle upp, men så stolpade hon in klockan 23.30 igår kväll och tände taklampan och tog med sig sin kompis in i rummet och pratade så jag vaknade, fast hon visste att jag skulle upp så tidigt. Vissa människor tar ingen hänsyn! Jag förstår det inte!??

När det kommer till vänskap och pengar blir jag ofta utnyttjad för att jag är för snäll. Min mamma blir så arg på mig att jag är sån, men jag vill inte vara så, det gör mig så arg ibland. Varför, om man är snäll och hjälper folk och inte vill bråka, råkar man ändå in i härvor och blir utnyttjad?????

Sedan jag flyttade utomlands för tio år sedan så har jag varit med om så mycket, så mycket olika egenskaper hos folk, kulturer, vänskap, falskhet och lurendrejeri. Det är långt, långt från den lilla tryggheten jag växte upp i, hemma i Sundsvall. Först var det en chock men nu är jag så van, men ibland kan man ändå inte sluta häpnas åt folk.

Sedan är det så mycket annat, som med folk som Marcus, som fortfarande säger att han är 'sårad'!! Men vad gjorde inte han mot mig då? Tryckte ner mitt självförtroende i botten. Jag försöker fortfarande bygga upp det! Min diet går inte så bra fast jag är strikt och jag känner mig fet. Tjejen som jag gick och tog ett glas vin med förut sa att hon tyckte jag såg ut som en liten 'mermaid' och att hon älskade mitt skratt och hon sa att den kille som fick mig skulle skatta sig lycklig! Vad underbart att höra såna saker ibland, men jag känner det verkligen inte så just nu, jag känner mig mest irriterad.

Här är en underbar solnedgång som jag såg från mitt hotelrum förut i alla fall. Något som får en att le och inse att livet är bra fantastiskt i alla fall! :)

Kram på er alla och tack för att ni orkar läsa min blogg. Om det nu är någon som läser den?  Inga kommenterar på den så man vet ju egentligen inte.....?

image52



Kommentarer
Mattis

Jag läser den gumman!!!

2007-07-19 @ 21:45:58
Malin

det finns andra vänner också Sillen... glöm inte bort det... Jag bryr mig mycket, trots att vi lever långt ifrån varandra och så helt olika liv. hoppas du vet det - vi hörs ju inte så ofta men jag finns här och jag hoppas att du finns där :) när jag behöver dig... *kramar*

2007-07-20 @ 21:20:02
URL: http://mallafors.blogg.se
Moster Malin

Cillus! Läser äntligen din blogg!!!!! Har haft fel på datorn så jag har varken kunnat läsa din blogg eller skrivit i min egen eller varit ute på msn!!! Men nu är jag tillbaka!! Det är bra att du är retad på folk, alltså mår du bra nu och har ett liv!! Annars skulle du inte reta dig på andra utan bara vara tacksam mot minsta lilla....Kramar, kramar

2007-07-21 @ 11:11:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0