Dreams that turns in to reality

Idag hyrde vi en bil här i Seattle downtown och körde till 'The Boeing factory'. Åh vad intressant! Ok, jag är tjej och det är kanske ovanligt att ha ett sån't intresse för flygplan, men det är något med dem som verkligen drar mig till dem. Kanske är det den mäktiga känslan att kunna flyga i ett sånt stort jumbo jet var som helst i hela världen? Kanske är det en symbol för det som fyller mitt liv med så mycket spänning och lycka; att resa.

Jag minns redan innan jag jobbade för ett flygbolag, hur jag älskade känslan av att kliva på ett plan, sätta mig ner och sedan njuta av kraften när man lyfter. Att sedan kunna sitta där i luften, ovanför molnen och bara drömma sig bort, mitt i ingenstans, men alltid på väg någonstans dit man verkligen ville vara. Alltid medförde flygresan spänning och vackra vyer av solen ovanför molnen.

När jag sedan började jobba som servitris i Heathrow så låg min restaurang i ett hörn med stora glasfönster ut mot planen utanför, även det fyllde mig med spänning varje dag.

Sedan började jag jobba i check in för British Midland. Även det fyllde mig med en daglig spänning, att få jobba mitt i smeten, träffa alla resenärer, saker som hände varje dag i flygplatsen (ni har väl alla sett programmet 'airport'?). Ibland brukade jag stå och 'möta' planen när de kom till gaten och jag njöt varje gång av känslan att se det stora planet komma emot mig. När jag boardat alla passagerare fick jag dessutom gå ombord och prata med piloterna och flygvärdinnorna och jag brukade bli 'hög' av att bara få gå ombord! Löjligt? Hm, alla har vi olika intressen....

Och nu, nu jobbar jag för det bästa flygbolaget i världen, British Airways. Det har gett mig ett helt nytt liv, ingen dag är lik den andra. Att flyga runt hela Europa var en bra start, och att nu flyga runt hela jorden fyller mig med den ultimata spänningen som jag behöver i mitt liv. Att kliva ombord en Boeing 747 och sedan få betalt för att jobba för dem och resa och se vad jag alltid drömt om, är en otrolig gåva. Jag måste nästan nypa mig själv för att förstå att det är sant!

Så mäktiga är de, våra stora flygplan. De tar mig på äventyr jag inte trodde jag någonsin skulle få uppleva!

image39 Det här är fabriken där de tillverkar flygplanen!

image40


Kommentarer
Jenny

Va härligt det är att läsa om ditt liv Cilla! :) Jag är så glad för att det ser så ljust ut för dig!! Ska bli kul att surra lite när du kommer hem.. Kram

2007-06-25 @ 10:47:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0