Hemma igen....

Nu är jag hemma efter en helt otrolig resa runt Israel. Jag och mamma åkte på semester för att uppleva all biblisk historia i det heliga landet och det var helt enkelt underbart! Jag har lärt mig så mycket historia och landet är så vackert, det är ett litet land med så mycket kontraster, från stranden vid medelhavet till gröna berg, blommor uppe i norr vid Genesarets sjö, till öknen och döda havet österut. Alla religioner i världen möts i detta ovanliga land, och varje steg man tar lär man sig något nytt och något oväntat. Av alla länder jag rest till så är nog Israel det mest farsinerande hittills och att jag dessutom fick uppleva det med mamma gjorde det extra speciellt!

Jag tänkte berätta lite om resan, dag för dag och visa lite bilder på vägen, men föst måste jag tyvärr göra lite vardagliga saker som att ordna tvätten som byggts upp till ett berg och fara och handla mat eftersom kylen är tom. Vi har haft gäster hela helgen (kompisar som sov över) och varit ute med dem på puben och på lunch så jag hade inte ens hunnit packa upp efter resan! Att man numera är sambo med en kille betyder tydligen inte heller att man kan komma hem till ett ordnat hem, utan istället måste man se efter TVÅ istället för bara en själv!! Han fick sig en utskällning men vad hjälpte det? Om jag inte tar tag i det själv så får jag bo i ett hem som ser ut som en soptipp...suck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0