Tiden som bara flyger fram!

Har precis vaknat (klockan 12.30 det är ju inte riktigt klokt!!!!) och inser att det har gått nästan en hel vecka igen! Jag blev utkallad till Toronto från min standby med jobbet förra torsdagen. Jag var nere i affärerna i Hammersmith och shoppade när de ringde och sa att jag hade typ två timmar på mig att ta mig dit! Panik.....jag fick skynda mig hem och stressa som en galning men hamnade lite senare den kvällen i Toronto. På vägen dit fick jag jobba hårt med hundratals passagerare som var hungriga och inte ville varken sova eller vara tysta! Speciellt en kvinna som bara kunde ett ord på engelska - Bacardi! Till slut var hon så full att när jag stod och sålde taxfree med vagnen mitt i gången kom hon bakifrån och tryckte sig mellan sätena och mig för att ta sig till toan och sedan bara rasade hon ner på golvet! Jag och andra passagerare fick lyfta upp hennes ganska så tunga kropp och hennes man kom springande. Några minuter senare satt hon med byxorna neddragna inne på toan och svajade- inte en så snygg syn måste jag säga eftersom vi var tvunga att låsa upp dörren för att se om hon fortfarande var vid liv!

På vägen hem hade vi också mycket att göra, och en kille med down syndrome var så gullig. Han ville bl.a ta kort mig och honom och sedan jagade han piloten in på toan så han också fick vara med på kort! Sedan vägrade han att sova och det tog en stund innan han talade om för oss att vi faktiskt inte hade stoppat om honom!! Hi hi. Så när han väl var omstoppad med filten somnade han..... i tio minuter!

Jag kom hem i Lördags igen och sov ett par timmar innan Mark drog iväg mig till våra kompisar i Acton där vi var bjudna på barbeque. Solen sken och det var 23 grader varmt och vi hade en underbar eftermiddag i trädgården med ett stort gäng vänner, där kall öl och vin flödade! Vi hamnade mycket, mycket senare i en pub bredvid Redback och lite senare kebab-baren.... ops!

Igår söndag vaknade vi klockan 13.45 och våra kompisar som hade sovit över hade redan åkt hem... vilka gästvänliga människor va!? Vi bara tog det lugnt hela dagen, tackade nej till en middag vi var inbjudna till och åt takeaway och såg på film. Mycket behövligt efter en stressig vecka! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0