Våren som kom och gick på en dag!

Ligger här, igen efter 12 timmars sömn. Kroppen är så seg och trött jag vet verkligen inte vad det är med mig? Jag skulle kunna sova hela dagarna, varje dag. Jag orkar knappt gå ner i köket och göra kaffe. Sover jag för mycket?

Jag drog nyss upp gardinerna när jag kravlade mig upp för att sätta på TV'n och insåg att våren som kom igår har nu försvunnit och istället ligger det ett grått mörker över himlen och grannarnas hus ser inte alls lika färglada ut som de gjorde igår, inte ens mitt favorithus- dvs det rosa. Vad är det med London i år? Det lever verkligen upp till sitt rykte om att det alltid är regnigt och grått!

Gårdagen var dock underbar. Jag fick mig ett par timmar på Oxford Street och ett par snygga inköp i H&M och sedan blev det för mycket folk och trängsel ute på gatan i den strålande solen, så jag bestämde mig för att åka hem och laga middag. Efter middagen gick jag och Mark genom parken ner till themsen till en av mina favoritpubar 'The Ship' där vi träffade ett gäng kompisar och såg på fotboll. (Fast vi tjejer pratade såklart mest och fick oss några irriterande blickar från de som satt bakom, eftersom vi hade satt oss framför dem för att kunna se... ops!) Några glas vin senare hade vi också hittat oss ett helt gäng nya vänner och bestämde att vi ska träffa dem på Söndag i vår lokala pub! (Hrm...vi får väl se ifall någon kommer ihåg det, ha ha.) Efter personalen mer eller mindre slängde ut oss efter stängingsdags var det dags för att åka hem och sova.

Från och med idag är jag på Standby med jobbet. Det betyder att jag måste sitta här inne och vänta på att de kanske ringer mig, och ifall de ringer mig har jag bara 2 timmar på mig att ta mig till jobbet! Så det är bäst jag packar väskan och stryker skjortan ifall de ringer! Jag kan alltså få åka vartsomhelst i världen- inom två timmar, det kan bli Afrika, Mexico, Asien, Australien, Amerika, mellanöstern, eller..... ja, precis vart som helst! Hoppas nästan på att det blir en kort resa till New York så jag kan komma hem till helgen... håll tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0