And I am still in Cloud nine...

Först och främst; Tack så mycket för era fina kommentarer och grattis hälsningar! Det betyder så mycket för mig att alla är så glada för vår skull!

....Nu har det gått precis en vecka sedan Mark friade och jag blev den lyckligaste tjejen någonsin. Ringen var lite för stor så nu har jag fått rätt storlek, och den passar så perfekt på min hand! :)

Det har hunnit hända en hel del sedan vi var i Paris, livet bara rusar fram och det är så mycket på gång hela tiden just nu, eller så är det nog alltid i mitt liv speciellt med det jobb jag har. I Tisdags packade jag väskan och for till Hong Kong och där var det som vanligt full rulle. Hett och kvavt, med miljontals människor, bilar, blinkande lampor och upplysta skyltar överallt. Jag åkte till en marknad med några jobbarkompisar och köpte pärlhalsband (freshwater pearls) och örhängen till mitt bröllop!

Det blev också en alldeles för vild natt ute i barerna och nattklubbarna i Lang Kwai Fong och i nattklubben Dusk til Dawn.... en mix av jetlag, tidsskillnaden, vin och cocktails gjorde att jag dansade till livebands tills klockan var sju på morgonen!!!! Som tur var sov jag ända till klockan var sex på kvällen dagen efter! Puh. Nu när man är förlovad och en vuxen kvinna på 34 år borde man nog lära sig att inte hålla på så där, men å andra sidan måste man väl få leva livet också, och dansa är ju aldrig fel?!

Tillbaka i London har jag haft en underbar helg med min fiance Mark! Vi var och kollade på en jättefin lägenhet som vi tyvärr inte hade råd med. Vi skulle så gärna vilja ha eget nu när vi ska gifta oss, jag vill inte bo med alla jobbiga housemates längre, jag vill vara själv, men det är ju sååååå himla dyrt! Lägenheten var en tvåa, så fräsch och ljus med uteplats och den låg alldeles vid Themsen i Chiwick, där det är såååååååååå fint!! Dessutom jobbar Mark med killen som äger den och han skulle t.o.m köpa möbler dit som vi kunde välja! Åh suck. Tyvärr har vi dock absolut inte råd att lägga ut 16.800 kronor i månaden just nu! Det är ju hutlöst eller hur, men ändå ganska billigt för att vara London.

Igår firade vi vår förlovning (men vi ska också ha en riktig fest med alla våra vänner lite senare i sommar) med att ha grillparty hos oss. Julie, David och Ricky kom hit och tog med sig champagne. Vi hade en jättemysig kväll ute i bakgården under vårt stora parasoll, i regnet!

Nu ska jag bara njuta av mina lediga dagar. Och vi har massor att försöka fixa inför vårt bröllop! Ooooh vad spännande. JAG......GIFTA MIG?!!!!! Oh my! Är det verkligen sant?? ♥

Bilder på ringer kommer alldeles snart...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0