En nästan helt vanlig dag i mitt liv....

Efter en underbar resa till Mexico (kändes som jag varit på semester!) bar det av hem till London igen....

En något trött och jetlaged Cilla klev upp i går, söndag morgon, och fick färdiglagad frukost av Mark. Sedan bar det av till centrala London i solskenet. En klarblå himmel och vårkänsla i luften, det var en underbar vårdag i London!

Men ingen dag kan väl vara helt perfekt....eller?

Dagen började med att vi inte kunde bestämma oss för om vi skulle ta bussen eller gå in till Hammersmith. Det blev till att vänta i 45 minuter på bussen eftersom jag vägrade gå (ni ser, Cilla får alltid som hon vill!) Men.... det kom flera bussar som inte ens stannade och släppte in oss för de var proppfulla! Vi var så arga att vi började skälla på varandra och jag var så arg, det bara kokade av ilska och jag önskade att alla busschaufförer i London skulle få något hemskt straff för att de är såna ignoranta idioter!

Hur som helst, efter vi gått hem och jag fått mig en kisspaus lugnade vi ner oss och tog nya tag. Bussen kom och vi klev av i Kensington High Street, gick och tittade lite i affärerna längst vägen, sedan tog vi en drink på en gammal mysig pub med utsikt mot gatan. Det blev sedan Starbucks kaffe Latte och muffins som picnic i Kensington Gardens med palatset som utsikt. Väldigt romantiskt....tills en fotboll kom flygandes, men som tur var för killen som sparkat den, lyckades den precis missa mitt huvud! (Annars hade han nog inte haft något huvud kvar själv!!)

Efter det ville jag njuta av att sitta vid en liten konstgjort sjö där i parken och titta på svanarna, men Mark var vid det här laget så kissnödig att han hade panik. Jag vägrade att leta någon toa just då så där blev det ganska sura miner tills han fick som han ville! (När jag vill gå på toa är det viktigt ser ni, men en kille ska väl kunna hålla sig?! Eller??) Han fick sin toa-paus tillslut men dock bara för att jag hittade en toa som låg där i galleriet där de filmat Bridget Jones 2, så något kul fick jag ut av kisspausen i alla fall! Efter allt drama, fortsatte promenaden genom parken, förbi Royal Albert Hall och genom Knightsbridge tills vi hamnade i Harrods. Vid det här laget var jag på riktigt bra humör och hoppades på att få en av de där gratis 'Crispy Creme' munkarna där inne!

.....ett par minuter senare var vi ute på gatan igen och den annars så (ganska) idylliska dagen var plötsligt avbruten av Mark's frustrerade, arga min! Han hatar affärer och han hatar 'crowds' (folksamlingar) så han var plötsligt riktigt sur efter trängseln där inne på Harrods och bara måste ut därifrån, att vi nästan välte omkull hyllor och knuffade omkull människor på vägen ut spelade tydligen ingen roll! Men det var faktiskt han som ville dit och se hur det såg ut så jag blev riktigt sur på honom, jag hade ju faktiskt gått dit bara för hans skull så han kunde väl vara lite tacksam?!

Efter några muttrandes ord och arga blickar blev vi sams igen och forstatte vår söndagspromenad.

Vi avslutade dagen med att vandra i solnedgången i Hyde Park och kollade in alla rollerbladers, fotbollsspelare, cyklister och breakdansare (!!) som roade sig i söndagssolen. Sedan satte vi oss och pustade ut i en underbar liten pub i Mayfair, i en av mina favoritställen i London, i ett litet square, gömt bland stadens allt buller ligger den här idyllen, fylld med små cafeer, restauranger och pubar.


Jag älskar London!

Något utmattade blev det lite senare friterad kyckling och pommes frites till middag i sängen innan Mark somnade helt utmattad.

image257

image258


Kommentarer
Malin

*småskrattar* åhh vad roligt du skriver... jag tycker det är en bedrift bara att du fått med honom ut - Marcus hatar att promenera och affärer ska vi bara inte prata om... *ler* summan av dagen är väl ändå att den var bra va'? *kramar*

2008-02-11 @ 14:39:40
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0