Fredagen den 13:e??

Jag vaknar med en fruktansvärd migrän och tittar på klockan..... 4.30 på morgonen. Åh nej, får inte vakna än om jag ska orka jobba hela nästa natt. Tar två migräntabletter och somnar om....

Vaknar igen efter ett par timmar med ännu värre migrän så jag tar en riktigt stark tablett och somnar om....

Vaknar sedan till och från hela morgonen med migrän och mardrömmar. Jag drömmer att Mark lämnat mig och inte vill vara med mig längre. Usch. Jag får panik i drömmen och vaknar med en olustig känsla i kroppen.

Nästa gång jag vaknar har jag fått ett sms! Yes, hoppas det är någon som tänker på mig och kan göra mig lite glad. Men det är ett sms där jag får veta att någon har spridit ut något om mig där hemma som inte är sant! Det finns verkligen ingen sanning alls i detta och jag ligger där alldeles yr och med klappande hjärta. Helt plötsligt har jag sårat någon utan att ens ha gjort något!!!! Vad handlar det om? Hur kan folk hitta på saker helt ut ur det blå som inte alls är SANT??

Yr och ledsen drar jag mig ur sängen och in i duschen. Det heta vattnet svider på min kropp medan jag står där och funderar på varför den där människan hittat på sånt skit?

Efter duschen tittar jag på klockan och inser att jag måste skynda mig ut till affärerna om jag ska hinna med allt. Fönsterrutan är helt igen-immad och det ser svinkallt ut. Det ser ut som det snöar. Jag klär på mig tjocka tajts, jeans, UGG-boots, och flera lager med tröjor, jacka, handskar, halsduk och mössa. Nu kan jag verkligen inte frysa när jag går ut i den kalla Chicago-blåsten. Jag mår verkligen inte bra men det är några saker jag måste köpa.

Lite senare ute på gatan inser jag att det är riktigt VARMT och all snö har smält och plaskar när jag går. Mina beiga UGG-boots kommer att bli helt förstörda! Jag går ner Michigan Avenue och blir svettigare och svettigare. Jag kan inte sluta nysa och snoren rinner, nu har jag blivit riktigt förkyld också!

Jag köper kaffe och en sockerkaksbit och sätter mig i ett cafe. Det är tusentals människor ute och shoppar och det är trängsel överallt. Jag svettas ännu mer. Jag ger upp efter att väntat 20 minuter i en kö till en provhytt och skyndar vidare och uträttar alla mina ärenden. Tittar på klockan....åh himmel vad den är mycket, jag måste skynda mig tillbaka till hotellet om jag ska hinna med flyget hem! Ska jag ta en taxi?

Jag bestämmer mig för en rask promenad istället men medan jag halvspringer de 20 minuterna tillbaka till hotellet börjar det först ösregna och sedan HAGLA!! Stora hagelkorn som slår mig i huvudet och ansiktet! Mitt nytvättade hår är plötsligt smutsigt och blött och ligger slickad i ansiktet. Min jacka är dyngsur och mina UGG-boots har läkt så mina strumpor är dyngsura de med. (Jag tänker på hur jag ska fara till Sundsvall imorgon direkt efter jobbet så nu kommer alla mina blöta kläder ligga och mögla i resväskan i ca 30 timmar innan jag kan packa upp också! Typiskt!)

Jag står under ett tak en stund och ser en man, sjöblöt, försöka få en taxi men har ingen tur så den tanken måste jag ge upp.Jag springer tillbaka till hotellet, blöt, svettig och något sen. Måste nu duscha och tvätta håret igen, äta och packa innan jag ska jobba hela natten. Migränen blir bara värre och värre....

Är det Fredagen den 13:e idag? Man kan nästan tro det. Jag funderar på vad mer som kan gå fel idag? Håll tummarna för att min dag ska ljusna snart är ni snälla.


Kommentarer
Mattis

Idag får du ju träffa Sebbe då kanske du blir glad iallafall :)

2008-02-18 @ 18:47:24
malin

men lilla hjärtat... vad är det som hänt -vem har spridit ut dumma saker om dig? nästa gång måste vi ses längre på msn - vi måste ju PRAAAATAAAA med varandra *saknar dig* KRAM syrran

2008-02-21 @ 15:53:07
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0