Håller ni med?

Snart är det alla hjärtans dag.... och vilket tjat!! Jag sitter just nu och läser dagstidningen och den innehåller fullspäckade sidor på tips om vad man kan köpa till sin älskade. Alla på jobbet och alla här hemma frågar 'So, what are you doing for Valentines day??' Varje gång jag svarar 'Jag ska jobba', så blir de alldeles förtvivlade och suckar 'ohhhh really? what a shame!'

Men jag jobbar gärna! Jag måste säga att jag tycker alla hjärtans dag är en väldigt överdriven tradition som bara är bra för affärerna och restaurangerna. Det är för mycket press på alla dessa stackars pojkvänner som ska måsta försöka vara romantiska så att inte tjejen blir sur, och tjejer som springer och letar romantiska presenter och har så höga förhoppningar att det hela oftast slutar med besvikelse. Jag minns en alla hjärtans dag när jag och Daniel försökte gå ut och äta middag här i London bara för att det var alla hjärtans dag. Alla restauranger var antingen fullbokade (en sa att vi hade 30 minuter på oss att beställa och äta upp innan någon annan skulle ha bordet!!- Jätteromantiskt va?!!) och de hade gjort menyer som var helt hutlöst dyra motför vad de vanligtvis är. Vi hamnade till slut på Pizza Express och även där var det en trubadur som spelade väldigt irriterande romantisk musik över borden!

Varför kan man inte visa sin kärlek då det är mer oväntat och spontaniskt? Varför ska man måsta köpa dyra presenter bara för att det är alla hjärtans dag? Jag tycker dessutom det är en hemsk dag när man är singel och alla andra som har partners tjatar om det, och man känner sig riktigt misslyckad om inte inte dyker upp något kort i postlådan från någon hemlig beundrare! (Inte för att jag är singel nu, men i alla fall så minns jag hur det kändes!)

Som tur var känner Mark precis likadant, han är helt emot alla hjärtans dag! Puh!

Vi gick ut och åt igårkväll på en spansk tapas-restaurang. Vi träffades för att köpa nya glasögon till Mark och sedan hamnade vi på en pub och gick vidare till den här restaurangen. Det var romantiskt, jättegod mat, vi delade på en flaska vin och vi hade jättetrevligt! Mycket, mycket härligare än en påtvingad middag bara för att man 'måste'!

Vad tycker ni? Älskar man någon så kan man väl visa det varje dag istället på små, oväntade sätt som faktiskt betyder så mycker mer?!


Kommentarer
malin

helt rätt - mer romantik i vardagen istället!!! *kram* vilket brandtal gumman ;)

2008-02-12 @ 16:42:26
URL: http://mallafors.se
Anonym

löjligt med alla hjärtans dag, kan det inte vara alla stjärtars dag istället så alla kan gå och pruppa som de vill utaan att behöva skämmassssssssss

2008-02-12 @ 19:40:33
Jenny

I LOVE Alla Hjärtans Dag!!! Årets VIKTIGASTE dag. not.

2008-02-13 @ 15:35:08
Moster Malin

MEEEEEEEEEENNNNNNNNNNN!!!!!!! CIIIIIILLLLAAA!!!! Alla hjärtans dag är ju den viktigaste av alla dar på hela året! Skit i att det är köpmännens dag!!! Bara man blir uppvaktad!!! Älskar hjärt-halsband, örhängen, hjärtlycktor, hjärtgossedjur, allt som har med hjärtan att göra! Hoppas du ändå får en härlig alla hjärtans dag! Kram, kram, kraaaaamar

2008-02-14 @ 16:00:15
URL: http://www.moalins.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0