Hemma

Det finns inget som att vara hemma. Gårdagen spenderade jag hos mormor och farmor. Det blev en ovanlig eftermiddag i mormors kök, roliga pratstunder med Lena (medan vi brädde mackor till bibelstudiet), mormor och Evenlina (och Olle en liten snabbis).  Det var bl.a prat om all raggning som pågick i Finland förr i tiden när alla mina mostrar och morbröder var yngre och vi pratade om perfekta och inte lika perfekta familjeförhållanden och förhållanden i allmänhet och det blev inte en tyst en enda stund. Lena och jag forsatte surra hela vägen till Kvissle medan vi halkade runt på isen och förökte att inte bryta av svanskotan!

Idag var jag på kondis i bommen med Malin i flera timmar! Där blev det mycket prat om allt vi hade på hjärtat för den här gången (vissa stunder fick vi såklart viska ifall man kände nån nyfiken som var runtomkring) och som vanligt gick tiden för fort. Efter Malin farit åkte jag på Norell's och fick fråga om hur en pelagon såg ut så jag kunde köpa en till mormor. Det blev tulpaner till farmor och en blomma till mamma också på samma gång.

Efter det var det till att träffa Jenny och mormor. Evelina kom också och det blev mer surr där i mormors kök och jag fick reda på att det var visst inte bara förr i tiden man åkte till Finland för att ragga!!!!?!! Där var det Ewe som raggade för fullt i somras (visste du det Evis?) och Jenny som försökte smöra in sig hos karlar som redan hade tjejer!!!! Mitt i Övermark!! Kanske Jenny läst Malins blogg och insett att hon måste släppa till och leta den där romantiken som Malin la in bilder om? ;) He he. (Jenny, jag skojar bara....) Jag insåg plötsligt att om jag flyttat till Övermark (och handlat på Halpahalli istället för Primark!) skulle jag ha kunnat hitta mig en karl mycket mycket tidigare i livet.....

Fanny hade tydligen blivit inlåst i Övermarks räddningstjänst-bil också och det var visst huggormar runt hela stugan och de fick åka flyktingbåt över till Finland på kuppen! Ja ni, ni ser vad man missar när man inte bor här hemma längre....jag tror jag måste skynda mig att flytta hem, det händer mycket mer här i Njurunda och i Finland än vad det gör i resten av världen tror jag!

Kvällen tillbringade jag (efter att ha stalt till mig två pussar av Sebbe's lilla hallon-mun på vägen) med farmor hos pappa och Monica, det var god mat, pappas suveräna korvstroganoff och så trevligt att jag inte ville fara hem.....förrän farmor nästan höll på att somna vid bordet klockan 22.00! Oj.

Mark kom inte med planet hit ikväll som planerat eftersom British Airways hade ställt in flyget från London!! Jag är så arg, jag kan faktiskt inte minnas sist som British Airways hade ett flyg som kom i tid, och de flesta går tydligen inte ens! Det var dimma (säkert bara ett litet moln på himlen om jag känner till Heathrow rätt) så han kunde inte komma, stackarn. Han som tagit ledigt från jobbet ieftermiddag och väntat där i Heathrow i fyra timmar. Nu hoppas jag att han kan komma imorgon istället, om det inte kommer en liten regndroppe, för då stänger de nog igen hela flygplatsen igen.....

Jag längtar nu tills Solberg! Hoppas familjen Olsson/Nordström blir friska så att de också kan komma!

Godnatt

PS, Jag fått veta att det är flera än jag tror som läser min blogg, snääääälla kan ni inte lägga in en kommentar någon gång så jag får veta vilka ni är?


Kommentarer
Jenny

Hahaha! Ja, vilken dramatisk resa Evelina + familjen Ersson var med om va? Finland i ett nötskal :p (eller kanske inte) Va kul att träffas hos moms igår.. Önskar att det kunde inträffa oftare! Kram från Silvia N

2008-02-21 @ 10:08:17
malin

härligt att läsa om hur du har det... kul att vara hemma i sverige på besök förstår jag :) kram på dig, tänk om vi kunde hinnna ses någon gång också... typiskt att kvissle och gbg inte ligger närmare varandra...

2008-02-21 @ 15:51:22
URL: http://mallafors.se
Monica

Hoppas Solberg var bra. Jag sitter med den absoluta FINASTE kylskåpsmagnet som jag någonsin sett.Tusen TACK om inte femhundra räcker.Massa Kramizar

2008-02-24 @ 18:58:47
Fanny

Ja, de va riktig action när vi var i Finland sist! Berättade Eve om hur hon antastade Gurra P då? Jag tror dom har undanhålligt den smaskigaste informationen ;) Men nu Cilla har jag iallafall fått veta en grej, jag ska verkligen bo med den där tjejenjag berättadde om för dig!.. Men de går säkert bra, lite besviken bara eftersom jag ville prata mycket engelska och man inte gör de om man är två svenskar. Läs min blogg om halkkörningen vettja :D Ha de bra, längtar tills vi ses! Kram!

2008-03-10 @ 22:00:54
URL: http://effet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0