Mexico!!

Jag är i Mexico City! And I love it!

Jag har alltid drömt om att få åka till Mexico, och här är jag nu, mitt i smeten, i en av världens största städer som tydligen har 23 miljoner invånare!

Igår tog vi en tur till Pyramiderna, de är 3000 år gamla, sedan åt vi mexikansk mat, drack tequila (med en sån där larv i som man ser på film!!!) och såg den mest kända katedralen här i Mexico, det var helt fantastiskt!

Idag blir det till att vandra lite runt staden, jag ska till en 'silver-marknad' bl.a. Mexico är kännt för sitt silver så det kanske blir lite shopping innan jag far hem ikväll. ;)

Här är lite bilder från gårdagen....

image256

Här är jag framför en av pyramiderna...innan jag visste vad som väntade mig... att klättra upp för all de trappor som ni ser!!

image252

Jag är stolt att säga att jag klarade av det, men jag tuppade nästan av på kuppen! Snacka om otränad!! Det var dock värt kampen när man väl var där! (Ni kan se den andra pyramiden i bakrunden.)

image253



image254

Här är en gammal katedral (och poven som staty utanför). Om ni titar riktigt så ser ni att hela kyrkan lutar framåt, det är för att hela Mexico City håller på att sjunka! Den här kyrkan har sjunkt fem meter sedan den byggdes för 500 år sedan!

image255


Kommentarer
Mattis

ahhh vad avis jag blir har alltid velat åka till Mexico, men mest till Cancun :)

2008-02-08 @ 19:52:34
URL: http://annamatildas.blogg.se
malin

wow vad läckert - vilka härliga bilder och vilken upplevelse va!?!? shit va häftigt - ha det härligt *kramar*

2008-02-09 @ 11:04:33
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0