En fråga....

Nu måste jag fråga en fråga....

Om er bästa vän blivit dumpad av sin kille pga att han gick tillbaka till sin ex-tjej och var otrogen bakom hennes rygg. Om han sedan lämnade henne vind för våg hos hans farmor, flera timmars körväg hemmifrån när hon just hade lämnat sitt jobb, sin son och allt hon hade bakom sig och flyttat så långt för att vara med honom och han hörde inte av sig igen utan istället var det som han dött, aldrig ens funnits i hennes närvaro! Om han sedan också gjort så att hon inte ens gick på intervjun till sitt drömjobb (hon gav upp den) för att han var  så svartsjuk. Om han tre månader senare kom tillbaka till henne när hon äntligen har fått en ny intervju med samma drömjobb, hon har gråtit i timtals inför mig och jag har hjälpt henne plocka upp bitarna, och hon tar tillbaka honom inom tre dagar - skulle ni inte också bli arg då?

Arg och frustrerad att efter allt han gjort mot er bästa vän så låter hon honom komma tillbaka med öppna armar! Och sedan förstår hon inte varför jag inte förstår och är lycklig för hennes skull!! Hon skriker istället till mig att jag inte förstår och att hon nu ska gjfta sig med honom, efter han varit tillbaka i hennes liv i en vecka, och sedan slänger hon på luren!

Vem är det då som kommer att få lyssna och trösta nästa gång han gör samma sak? Vem är det som kommer att plocka upp henne när hon faller?

Min vän har fallit gång på gång igen, under de senaste året. Hon är en svag tjej, som hungrar efter kärlek och efter att hitta den rätta, den som kan göra henne lycklig. På vägen hittar hon bara de som behandlar henne som skit, som sårar henne. Som trycker ner henne, är otrogna och sedan dumpar henne.

Är det jag som är en hemsk vän eller är det hon som inte förstår att jag bara vill det bästa för henne? Är det jag som är dum som inte förstår att hon ska ge den här mannen en andra chans?

Vore tacksam för svar.



Kommentarer
Malin

ok - jag har läst - snabbt tillbaka till msn :) men först - DU ÄR INGEN HEMSK VÄN, det du känner är helt rätt... jag förstår dig och hade gjort/sagt exakt samma sak *kram*

2008-01-10 @ 12:51:23
URL: http://mallafors.se
Snorungen

Du är ingen dålig vän, den här tjejen ser antingen ner på sig själv och tycker inte att hon förtjänar något bättre och är får svag för att inse annat, eller så är hon förblindad av förälskelse och vill inte se vad som finns där.
Om hon nu haft många liknande förhållande så får man en sne syn på vad kärlek är och man tar de smulor man får i rädsla för att vara ensam och helt oälskad.
Bättra att ha någon som tycker om en ibland även om de behandlar en som skit än att vara ensam.
Jag vet, jag var en av dem...

2008-01-10 @ 14:58:07
monica

SNYGGT JOBBAT. Du är en fin vän som alla skulle behöva. Tycker att det är bra att Crixan (Kristina) har börjat läsa DIN blogg. Du skriver så hon förstår och tar till sig om livet. Kramizar

2008-01-11 @ 18:42:22
Crixan

Du är varken dum eller en dålig vän! dock så kan man ju bli lite blind av vad man tror är kärlek, det är iallafall vad jag har erfarat...

*tittar på mammas inlägg*
humm... ;)

2008-01-12 @ 16:54:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0