Från Kapstaden till en mysig helg i London

Kapstaden förra veckan var helt enkelt underbart!!!! Det är definitivt en av mina favorit ställen att fara till, det är vackert, varmt och soligt, det finns så mycket man kan göra och jag har alltid lika roligt där! Den här resan gick vi ut och hade underbara middagar med gott vin, 'roompartys' och trevligt crew! Det kändes som jag fått nya vänner när jag for hem, som det ofta gör. En dag hyrde vi bil och for till Cape point, sedan såg vi pingvinerna vid stranden och sedan for vi till ett par vinyards och gick på 'wine tasting' och åt lunch ute i solen. Det var underbart! Sista dagen låg vi vid poolen och jag brände mig rejält! Aj! Det gör fortfarande ont på magen.....att man aldrig lär sig...

Kan man ha det bättre? :)



image235

Sedan får jag alltid fyra dagar ledig efter en resa dit så jag har njutit av en ledig helg med min älskade Mark! Vi får inte så många lediga dagar tillsammans, så vi tog vara på tiden ordenligt! I Fredags gick vi på en jättemysig pub runt hörnet och sedan åt vi pizza och såg på film i sängen!

I Lördags hade vi en fantastiskt underbar dag!! Vi for in till London Bridge och Southwalk vid Themsen och riktigt njöt av att vara i London. Det är så vackert där runt London Bridge, så mycket historia och så annorlunda. Vi gick på jättefina gamla pubar från 1600-talet och vi var inne på 'The Clink', ett fängelse-museum som jag länge velat gå till. Det var jätteotäckt där nere i källaren och intressant att läsa om fängelset som faktiskt legat precis där för flera hundra år sedan. Éfteråt njöt vi av promenaden längs Themsen och av några fler pubar längs vägen till Tate gallery. Där finns massor av moderna art, men varken jag eller Mark gillar modern art, så vi skyndade oss snabbt därifrån innan jag började må illa av de hemska målningarna, jag tror faktiskt ett spädbarn skulle kunna måla finare än de där hemska tavlorna! Usch. Det var dessutom någon som gjort en spricka i cementgolvet mitt i Tate gallery och där var folk, helt beundrandes av den där sprickan, de tog kort och låg och tittade in i den som det vore ett underverk! Ursäkta mig- men det var faktiskt bara en spricka i marken! ! ! !?? Galningar!

Efteråt promenerade vi längst Themsen igen och över broarna i London. Det var så vackert och en dag som denna får mig att verkligen uppskatta att jag bor här, mitt i smeten, mitt i en av världens mest populära städer! Ibland är det lätt att glömma bort det, men varje gång jag är inne i city inser jag hur mycket jag älskar London!

Här är en bild som jag tog när vi var på väg hem.

image236

Igår, Söndag, var jag och Mark ute och åt frukost i ett cafe i Hammersmith och sedan gick vi på puben med våra vänner Luke och Ness och åt 'sunday roast', vår lilla söndags-tradition. (Det var så jag Mark träffades! :) Det var lika trevligt som vanligt att sitta där och surra.

Så med andra ord; en riktigt lyckad helg! Idag har jag massor att göra, så bäst jag drar mig upp ur sängen!


Kommentarer
Fridah

härliga bilde,r :/

2008-01-21 @ 12:58:33
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Malin

mmmmmm låter härligt... och när du skriver sådär så inser jag hur mkt jag saknar London och att jag också älskar den där staden... :) visst hette puben the Crown - hur ska jag någonsin kunna glömma... *skrattar* vår tågluff var världens bästa resa *kramar*

2008-01-21 @ 13:16:29
URL: http://mallafors.se
Fanny

Vilken fin bild från London :) Tänk att jag ska dit snart!

2008-01-21 @ 18:42:55
URL: http://effet.blogg.se
ewe

du verkar ha det så mysigt jämt cilla! :) ditt liv är ett sånt äventyr!

2008-01-21 @ 21:45:44
URL: http://ewelinus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0