Gott nytt år!!

Nytt år, va? Är det 2008 nu? Åren går så fort att jag knappt minns hur gammal jag är- tack och lov för det! ;)

Jag har haft en härlig nyårshelg i Sverige med min kära familj. Men som vanligt gick tiden för fort och det blev lite stressigt fast jag lovat Mark att vi bara skulle vila. Men har man en stor familj så vill man ju träffa alla!

Jag fick träffa min stora kärlek varje dag vilket jag är tacksam för. Det skar dock i hjärtat när jag vinkade hejdå och den lilla killen sa 'Cilla komma'.

Sebastian, moster 'illa' älskar dig!!

image192

Allt blev dock perfekt den här helgen i sverige. Jag fick vara med alla, jag fick komma på kalas med släkten! Här är Malin och Kicki, som alltid är med på att le för kameran! Mark var så imponerad över Lenas smörgåstårta också, han hade aldrig sett något liknande!

image204
 
Och jag fick fira nyårsaftonen med mina närmaste, först var det dagen hos min farmor med min kära far, hans Monica och min syster ysters familj. Vi firade lite försenad jul också och Sebbe var den bästa julklappsutdelaren jag någonsin sett, hans små ben sprang fort, fort medan han delade ut våra julklappar. Farmor hade dukat så fint med gott fika och en rosa tårta som jag inte fick kalla för 'princess tårta' fast det var det! (Tydligen heter rosa tårtor något helt annat...var det 'Opera'??)

Här är jag, pappa och farmor.

image193

Här är en bild på en tjej som vägrar att vara med på bild! Så man får knäppa i smyg....he he. Jag lägger i en liten bild så hon inte blir allt för sur på mig... (men vi vet väl om att ni kan klicka på den så att den blir större)?!



Mot kvällen bar det av till mamma och Lars-Evert. Där var det exklusiv nyårsmiddag med champagne och vin. Vi hade en underbar nyårsafton tillsammans.

image196



Sedan blev det fyrverkerier för Sebbe och sedan blev det SNÖ!!!!!! Det gjorde Mark så lycklig som ett litet barn. Han hade aldrig sett så mycket snö och sa att det var den bästa nyårsaftonen i hela sitt liv. Det var rosa champagne ute med raketerna vid midnatt! Sebbe vaknade och ville också vara med så han och Matilda satt inne och såg på, de såg så söta ut där de satt i köksfönstret.

Här är en lycklig australienare i nyårssnön!

image200



image211

Mark fick också prova på några mycket svenska traditioner....

image213

image214

Vi fick också några timmar på stan den sista dagen, där vi åt lunch med Sebbis och Mattis och fikade med våra vänner!



Sundsvall var så vackert när vi gick där i kylan.

image208



Jag var verkligen ledsen men helt slut när vi var på Midlanda, på väg hem. Tyvärr var vi i väldigt behov av en kall god dryck (helst Kopparbergs cider) där på flygplatsen, men de hade dragit ut kontakten på maskinerna och LÅST IGEN kylen med alkohol!!!!! Varför då????? Förstår dom inte att vi behövde en drink?? Förstår de inte att speciellt en australienare måste ha öl med jämna mellanrum?? Jag försökte övertala Mark om att ifall jag höll upp dörren kunde han försöka pressa in handen mellan kedjan och öppningen och jag kunde få tag i en kall cider! Men det gick han inte med på....som tur var fick vi avsluta helgen med business class på flyget till London med en god curry, champagne och whiskey! Mmmmmm....

image205

image206


Idag är jag hemma en 'hel dag' och ska packa om väskan för nästa resa till Phoenix imorgon.....


Kommentarer
monica

efter en "klick" för några år sen, har massor bara fortsatt att bli större. Kramizar

2008-01-04 @ 17:00:48
malin

åh vad mycket roliga bilder - härligt att du fick en så fin vistelse hemma i sundsvall vännen *ler* och den där sparken känner jag igen...kanske inte exakt den men, kommer du ihåg nyårsafton när -96 blev -97? :) den där tokiga gbg-tjejen som åkte spark på gatan... *ler* kram på dig och gott nytt år

2008-01-04 @ 17:22:08
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0