Nyhetsnytt från Los Angeles

Åh, det är så skönt att bara ligga här, i mitt hotellrum och slappa! Har gått en promenad på stranden och handlat en massa sallad och frukt på mitt favoritstället 'Wholefood supermarket'. Man kan bli uppslukad där i flera timmar om man inte är försiktig, bland all fräsch, organisk mat och drycker. Efter min promenad har jag bara legat i sängen och sett på 'Sex and the City' hela eftermiddagen! Kan man ha det bättre? Ibland är det en riktig lyx att bara få vara ensam och njuta av sitt härliga hotellrum! :)

Mark ringde nyss och verkade lite dragen efter att ha varit på puben med sin kompis, han får mig alltid att skratta! Jag saknar honom men samtidigt är det skönt att vara ensam ibland också.

Om en timme ska jag gå ut med de andra i mitt crew, men jag vet inte om jag orkar, det är så skönt att bara ligga i sängen och se på film utan några måsten.

Dessutom så har jag nu fått mig en ordentlig utskällning av min mamma att jag inte får dricka vin under veckorna, så jag har nu blivit nykerist! Jaaaaa mamma, det är sant! (Hon tror nämligen att jag är alkoholist efter att ha läst min blogg...?!!)  Bara så att ni vet; att man har fyllt 34 år och bor i ett annat land betyder inte att ens mamma inte kan gnälla, styra och ställa och det fick jag känna på häromdagen när jag oskyldigt ringde henne för att höra när jag kunde komma hem och hälsa på nästa gång. Jag hade hoppats på att hon skulle bli glad över att höra min röst, men nej, i stället för en kvittrig, glad mamma fick man sig istället på en gång en ganska rejäl utskällning! Hm..... och mamma har alltid rätt så nu försöker jag lyda alla regler. Inte dricka vin eller alkohol. Sluta äta så mycket. Inte försöka smöra in mig hos mormor. (...eh??) Och till min syster Matilda vill jag bara säga att ge ut min blogg adress till våran mor var inte den smartaste iden!!

Vill bara säga; Mamma om du läser detta så vill jag att du ska veta att jag tycker att du är lite av en tyrann, men jag älskar dig ändå! ;)

Nu ska jag fortsätta slappa! Den där Hollywood-skylten har jag sett förr så jag behöver inte göra någonting mer än att bara ligga här! Mmmm.....

image239



Kommentarer
Malin

*skrattar* mamma kommer alltid att vara mamma... så är det bara... men jag håller med - kanske inte alltid så kul om de läser i ens blogg... :) ta du ett litet glas vin bara (och skåla med mig i tysthet - idag är det ju i alla fall FREEEDAG!!!) *kramar* ha det skönt och slappa på du...

2008-01-25 @ 10:26:54
URL: http://mallafors.se
Mattos

Det var ju du som sa "om du läst våra bloggar så hade du vetat det redan" :) hihi

2008-01-25 @ 12:28:23
Fanny

Tack för din roliga kommentar, men du behöver inte smöra in dig Cilla. Jag tycker så mycket om dig ändå! ;) Vilket härligt jobb du måste ha.. Det blir jag lite sotis över :S Ja, snart kommer jag till LONDON.. Kan inte fatta de :D Kram!

2008-01-25 @ 18:16:39
URL: http://effet.blogg.se
Monica

Jag är oxå mamma, tror att Crixan har förstått. Hon brukar säga tyvärr har du alltid rätt men hon lever efter egna regler ändå. Skönt att bli erkänd som mamma. Lev och ta vara på DEJ. Kramizar

2008-01-25 @ 20:49:58
Farsis

Vilken tur att man inte är född till mamma! Njut av livet och de goda det för med sig, det gör jag. Många kramar.

2008-01-25 @ 21:11:45
modern

Ja,ja du får skylla dg själv. Försök ta en vit månad utan någon alkohol alls, det blir svårt!!!!! Klarar du det så klarar du att inte bli alkis. Som du vet är det bara av omtanke jag säger det

2008-01-27 @ 19:51:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0