Packa väskan

Först av allt tack till er alla som skrivit så fina kommentarer på mitt inlägg om mormor! Alla som känner henne vet att hon är den mest fantastiska männsikan som finns. Vad roligt också att Evis läste upp mitt inlägg för henne så att hon blev glad. :) Jag önskar jag hade varit och sett mina kusiners uppträdande på hennes fest, de borde starta en komedigrupp och bli kändisar på Tv!. De är helt otroligt duktiga och roliga!

Nu är det måndag igen....hur kan mina lediga dagar gått så fort?? Helgen började i Torsdags med att jag gick ut på en lite oplanerad kväll med mina gamla kompisar Leighton, Scott och Luis och några till, vi skulle fira Scotts födelsedag. Det hela började med en drink i en pub i Ealing, sedan åt vi tapas i en spansk restaurang och drack lite oskyldigt vin medan vi upplivade lite gamla minnen och så....men efter lite för många flaskor vin (Evis läs inte upp detta för mormor är du snäll ;) blev det mer vin på en pub och det hela slutade med att vi gick till en Indisk nattklubb och dansade som galningar till 'bangra' med alla indier. Jag är förvånad att vi inte blev utslängda eftersom de alla såg helt chockade ut, de hade nog aldrig sett något liknande. (Jag kan ju erkänna att jag absolut inte skulle vilja se en film av hur vi såg ut och jag är glad att vi aldrig mer kommer att träffa dem!) Kvällen slutade med att jag tog med mig Luis hem eftersom han missat sin sista buss och med att Mark kom ner medan vi satt och åt i köket och undrade varför jag inte svarat när han ringt och sms:at så många gånger. Han hade inte kunnat sova av oro, för klockan var visst 4.30.....oooops!! Själv hade jag inte märkt någonting!

När man sedan tittar på korten på kameran dagen efter så ser man att man kanske hade lite för kul...?!!



image229

I Fredags kravlade jag mig ur sängen vid 16-tiden efter att ha tagit en ca 10 migränpiller och for in till city och träffade Mark och hans jobbarkompisar i en pub. Varje gång jag kommer in dit till 'city of London' blir jag lika fashinerad. Det är så annorlunda där med alla gamla byggnader och all historia som blandats med allt det nya. VI hade en trevlig kväll och det hela slutade mycket senare på Burger King....mums!!

Här är en bild jag tog medan jag väntade på Mark. Hans kontorsbyggnad är den svarta till vänster.

image230

I Lördags hade jag lätt bara kunnat legat i sängen men vi gick på en promenad i solen i Chiswick och det var min och Marks första lediga helg tillsammans sedan vi flyttade in i vårt nya hus! Vi for in till stan på kvällen och träffade hans gamla högskolekompisar i en pub och sedan gick vi på vår housemate Lochy's 30-årsfest i en klubb.

I Söndags låg vi bara i sängen och på soffan och såg på dvd's mest hela dagen och åt pizza! Åh vad det var härligt att för en gångs skull inte göra 'någonting'!!!! Eftersom vi inte är van att vara tillsammans i två dagar i streck blev vi lite irriterade på varandra där ett tag mitt på dagen men det är inget som inte min favoritfilm Ali G 'In da house' kan fixa, det finns ingen roligare film och det fick oss att gapskratta innan det var sängdags!

Nu ska jag packa väskan och fara till Kapstaden. Det är inte som att åka på jobbet det känns som om jag ska på semseter i fem dagar. Det är sommar där och det är mitt favoritställe, det är så vackert, så mycket att se och göra, så varmt och sån underbart god mat! Jag längtar! Synd bara att Mark måste jobba och inte kan följa med mig.

Hejdå så länge allihopa, nu ska jag gå och packa ner min bikini och mina sommarkläder och förhoppningsvis kommer jag hem med en solbränna! :)


Kommentarer
malin

*skrattar* det är sååå härligt att "se" dig leva livet syrran - helt underbart! tänk om... vi bott närmare varandra :) hoppas du får det fint i kapstaden, vi hörs väl som vanligt - var du än är... *kramar*

2008-01-14 @ 16:50:20
URL: http://mallafors.se
Farsis

Många fester blir det....... Själv får jag vänta till den 31 januari innan väskan packas med sommarkläder, då blir det Gran Canaria i 14 dagar. Kram

2008-01-14 @ 18:32:16
Mattis

Du hör ju aldrig av dej heller, inte ens när Tobbe fyllde 25:::::

2008-01-14 @ 20:56:00
Kenneth

Nice guy, that banker..... Tell him hello
Over and out
K

2008-01-15 @ 19:55:29
Amanda

Vilken himla karl-tämjare du är ! Haha

/Kussen

2008-01-24 @ 12:27:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0