Dagar som inte är som andra...

Ibland vaknar man och känner på sig att något inte står rätt till.....

Vaknade med ett bang i taket i hotellrummet. Mådde lite halvdåligt och gick och köpte en diet pepsi ute maskinen i korridoren utanför. La mig i sängen och medan jag startade upp datorn planerade jag min dag. Skulle leta upp ett cafe och äta frukost, sedan gå på gymet och till poolen här i Miami-hettan och sedan läsa på till mitt årliga safety-prov med jobbet. Inget speciellt, bara alldagliga saker....

Plötsligt fick jag ett email av Daniels kompis Dave. Daniel har gift sig..... i Las Vegas!!!!!!!!! Det är ju där jag vill gifta mig! Där vi skulle gifta oss! Jag har förväntat mig att han snart skulle gifta sig men det betyder inte att det känns lättare när man väl får nyheten. Nu betyder det inte att jag ångrar mig och inte vill att han ska vara lycklig. Snarare tvärtom. Dessutom är jag helt säker på att Mark är den jag vill dela mitt liv med, den som gör mig lyckligare än någon annan någonsin gjort mig. Men trots allt gör det såklart lite ont i hjärtat...

Men innan jag lyckats smälta chocken ringde min mobil.....

Jag brukar aldrig svara när jag är utomlands, men det var ett australiensiskt okänt nummer så jag svarade. Och på andra sidan linjen hörde jag en förkrossad, söndersliten, chockad och sorgsen liten tjej. Hon grät så hon skakade och kunde knappt få ut orden. Jag kunde nästan känna smärtan i hennes röst. Min kära kompis Lauren flög till Australien i Måndags när hennes mamma hade fått en stroke, och idag hade hennes mamma dött. Hennes klippa i livet, hennes bästa vän, den människa som hon älskade mest och avgudade mest av alla. Den som stod henne närmast, som hon alltid pratade om. Idag hade hon förlorat denna människa för alltid. Jag önskar det fanns något jag kunde göra för att lindras hennes smärta.

Nu ligger jag här i sängen, hjälplös. Livet är så skört, ena dagen är det som om allt är perfekt, inget hemskt kan hända, man oroar sig över petitesser och obetydliga saker. Nästa dag kan livet vända totalt. Man kan inte ta någonting för givet. Vi vet inte vad som väntar oss ens i nästa minut.

Ibland inser man hur skört livet är. Det är dagar som denna som man inser att man måste ta vara på allt man har, medan man har det.


Kommentarer
Mattis

Ja livet är orättvist.

Så kom hem snart!!!

2008-06-12 @ 22:03:52
malin

vännen... visst är livet orättvist ibland - men det finns mkt bra i livet också, glöm aldrig det... skickar dig tusen kramar söta syster

2008-06-13 @ 22:37:34
URL: http://mallafors.se
Monica

Ingen är lovad en morgondag. Jag vet. Se varje ny dag som en gåva. Kramizar

2008-06-15 @ 21:38:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0