Från fulla svenskar till hockey-VM i Calgary

Jag har precis kommit in i mitt hotellrum efter en långpromenad runt hela Montreal....och jag gick inte in i en enda affär!! Väldigt strongt gjort måste jag säga, men jag behöver verkligen inga mer kläder. Mina lådor och garderober där hemma i London är på bristningsgränsen. Jag räknade mina skor häromdagen och jag har 40 par!! Jag kände dock hur det var som en magnet som sög mig mot alla affärer (speciellt sko-affärer) men jag kämpade mot med hela kroppen! Jag gick väldigt nära dörrarna men riktiade blicken framåt och gick förbi med bestämda steg. Det var nästan jobbigare än mitt gympass i gymet i morse men jag klarade det!! Puh!!

Istället gick jag och tog en kaffe på Starbucks och åt lunch på eggspectations- en superb restaurang om man är på låg-kolhydrat kost som mig! Supergott, åt en omelett med räkor och sourcream och sallad. Mmmmm....

Ikväll blir det dags att kliva på det där planet igen och jobba hela natten, jag hoppas på ett lugnare flyg än igår...

Svenskar utomlands...

Igår (på vägen hit) hade vi ett gäng på 40 svenskar på flyget och de var precis som jag trott, så fort de klev på drack som de aldrig sett alkohol förut och var allmänt jobbiga. De kunde inte sitta still och stod i gången i stora grupper och höll alla andra passagerare vakna. Vad är det med svenskar när de åker bort, varför dricker de barerna tomma?? Jag vet att det är dyrt i Sverige men come on- det finns väl botten i en fattig också? (Farfars gamla uttryck.) Varför måste de alltid vara så högljudda när de är så lugna och försynta hemma i Sverige? VD'n på TV3 var också där och det var han som bjudit alla på den här resan, de ska se semi-finalen i ishockey i Calgary i helgen. Snacka om att de blev häpna när jag inte ens visste att hockeyn var igång!!!!! Måste börja läsa aftonbladets hemsida eller nåt. Jag ska till Calgary nästa helg men om det hade varit denna helg som jag varit där så sa de att hade jag blivit inbjuden jag med! Farfarn till proffset (Douglas....nånting) var också där och visade stolt tidningsartiklar om sitt barnbarn, speciellt stolt var han efter han druckit typ 4 cognac, 5 vinflaskor, 2 whiskeys, öl och jag vet inte hur många gin och tonics. Alla mina kollegor sa att det är så typiskt oss svenskar att hälla i oss så mycket sprit och vara så galna när vi är på semester och jag måste hålla med om det, det är samma visa varje gång! Kom igen svenskar- tänk på oss stackars slavandes flygvärdinnor nästa gång ni flyger, sätt er ner i flygstolarna och uppför er! ;) 
 
Ni vet nog mycket mer om hockey-vm än mig..... men Heja Sverige i alla fall på Lördag! :)



Kommentarer
Mattis

Det är inte match imorgon, det är match nu :]

2008-05-16 @ 23:00:49
URL: http://annamatildas.blogg.se
Anonym

Snyggt namn :P Sorry att jag hann sno det för dig ;) haha

2008-05-17 @ 12:50:22
URL: http://annnacecilia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0