Från hettan i Indien till hettan...... i LONDON!!

Ja, jag vet, är det inte otroligt?? Det var 40 grader i Madras, Indien i helgen och nu är det 28 grader i London!! Vad har hänt, bor jag verkligen i London? Eller har jag flyttat till Australien utan att veta om det? En sak vet jag i alla fall; jag ska njuta av varje dag så länge det varar!

Min middags-bjudning förra veckan gick utmärkt (jag är säker på att ni var jätteoroliga ;) och vi hade riktigt roligt! Vi var åtta stycken som åt, drack och hade jättekul här i vårt kök, och alla gillade min mat så jag kunde pusta ut (det var vad de sa i alla fall)!

Indien

I Fredags tog jag mig till Heathrow och många, långa timmar senare hamnade jag i Madras, Indien. Jag hade en jättebra resa, liggandes vid poolen, massage och room-service. Kände mig dock ganska orättvis med tanke på alla de stackars hemlösa indier som ligger utanför på gatan utan hem, mat eller rena kläder. Varje gång jag kommer till Indien känner jag likadant, det är en blandad känsla av häpnad hur stora skillnaden är mellan de rika och de fattiga. Det är otroliga kontraster mellan de rika klädd i vackra saris med betjänter, till de stackarna som ligger där på trotoaren utan någonting! Bara bussturen från flygplatsen till hotellet får mig alltid att bara stirra ut genom fönstret och häpnas! Där ligger de, mitt i natten, på trotoaren, i portuppgångar, ensamma, familjer, de äldre, kvinnor med barn. Vissa har turen att bo i en skrotig byggnad och vissa bor under skjul som de byggt själva. De har inget rent vatten, ingen mat, inga toaletter. Där går hemlösa hundar och kor efter vägarna och hela städerna är en enda stor, illaluktande blandning av skräp, bilar, damm, människor och djur. Jag skulle vilja gå ut där och hjälpa alla, ge dem pengar, eller vad som helst, men man är ganska hjälplös. Dessutom om jag bara går utanför hotellet så känner jag alla stirrande blickar efter mig, jag är den enda blonda västerlänningen så långt ögat kan se.

Jag tog mig hem från Indien i Söndags och skyndade mig ner till parken vid Themsen, med Mark. Där träffade vi Julie, Lauren och Matt och satt och hade picnic och drack kall öl, inte helt fel! Jag fick mig några timmar i helg-solen i alla fall!

Just nu njuter jag av mina lediga dagar i solskenet. Leighton och jag gick ut i går och åt tapas och surrade tills pubarna stängde och idag sitter jag ute på framsidan av huset och nästan smälter i hettan! Livet i London är aldrig lugnt, just nu har jag 'sällskap' av alla killar här på gatan som renoverar grannarnas hus, de har hög musik på i deras lastbilar och skrattar och skämtar medan de jobbar. Ganska härligt, alla verkar njuta av solen, även fast de jobbar. Jag ska fixa en picnic i eftermiddag tills Mark slutar jobbet så ska vi ses i parken och äta middag där! Härligt!

Jag älskar solen, värmen och de långa, ljusa kvällarna!! Hoppas det är lika varmt hemma i Sverige!

Här är några bilder från söndags-eftermiddagen i solen.

image323

image324

image325


Kommentarer
Monica

DIN far "GOA" tycker mycket om DIN Mark, på ALLA kort sitter han med en ÖLBURK. När kommer ni hem???

2008-05-18 @ 21:55:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0