Från snyggingar till spya till Montreal

Jaha så var man i Montreal...

Helgen har varit bra, Mark och jag hade en jättemysig kväll ute vid Heathrow på Fredag med pub, Indiskt och avslutning i hotelbaren. I Lördags flög jag till Montreal och det flyget var minst sagt händelserikt......

Jag hade en känsla redan när vi boardade passagerarna att den dagen inte skulle bli likt de andra..... jag stod och kollade in dem och passagerarna såg helt annorlunda ut än 'normalt'. Det är ganska kul och intressant att stå där och se hur olika människorna är beroende på destinationen, den här gången såg de ganska smutsiga, allmänt konstiga och galna ut. De luktade svett, bajsiga barnblöjor och var ganska otrevliga och ville ha åt sig all gratis-sprit de kunde få. De var allmänt otrevliga och verkade kolla in allt vi gjorde som om de inte litade på oss. Jag suckade och tänkte att ok, jag får väl bara svälja och stå ut, bara några timmar kvar....

Som tur var hade vi jätteroligt bak i köket, eftersom mina jobbarkompisar är så himla roliga. Det var snack om sex och allt som inte hade med jobbet att göra! När vi tog av satt jag vid en emergency exit och mitt emot mig satt det dock världens SNYGGASTE kille, som flirtade in sig hos mig (och när vi väl landade mycket senare kom han t.o.m fram till mig i flygplatsen!) ;) Hm...man kan ju alltid spana för att pigga upp dagen lite, eller hur?!

Halvvägs till Montreal, någonstans ovanför Atlanten fick jag trösta en rädd kille (som hatade att flyga och betedde sig som en liten tio-årig pojke fast han hade fru och bäbis med sig och borde vara en man) och lite senare när jag stod och åt min mat i köket kom några passagerare springandes och ropade på oss att vi måste kalla på en doktor!!!! Shit vad är det nu då??, tänkte jag och vi alla sprang ut i kabinen. Där hade en man tuppat av och när vi väl fick liv i honom spydde han över hela sig, golvet och stolen framför och då började hans son plötsligt gapa och skrika! Pojken stod upp i sin stol och skrek rakt ut att hans pappa var förgiftad och det blev panik i kabinen! En liten stund senare försökte han slå sin mamma, skrek ännu mer och sedan sprang han i panik ner till toaletten (där vid köket där vi åt vår middag!) och spydde han med, rakt över dörren och hela golvet. Åh, vad äckligt!! Som tur var höll jag mig undan och behövde inte göra rent och sedan mådde jag illa resten av flyget. Usch.

Ett par drinkar senare i hotelbaren kändes allt dock lite ljusare och idag har jag haft en underbar dag med mina jobbarkompisar. Vi åt lunch och gick på ett cafe och vandrade runt Montreal. Här är lite bilder från den fina gamla staden och var vi hamnade sedan när vi gick fel......i värsta slummen! Det var nog där alla våra passagerare kom ifrån! Enjoy the pictures. :)

Gamla staden i Montreal...

image309



Slummen.....

image312


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0