Jag är livrädd!

Åh vad har jag nu dragit mig in på? Bara för att jag inte kan säga nej till folk. Hur kan man vara 34 år och fortfarande inte kunna säga ifrån? När ska jag lära mig?


Idag ska jag nämligen till en skola i Fulham där min kompis Lauren jobbar som förskolelärare. Hon har tjatat på att jag borde komma dit och vara med en dag och se hur hon har det på jobbet och hjälpa till i klassen, träffa barnen och deras föräldrar när de blir hämtade från skolan. Jag sa att 'ja visst kunde det bli kul' men tillade att jag dock bara kunde komma på eftermiddagen (eftersom jag vill ha sovmorgon), och nu....idag........är det dags.


Jag är nervös och rädd och känner mig nästan som en tio-åring som ska börja en ny skola....eller nåt. Jag vill inte! Jag gillar inte ens barn (förutom min släkt och vänners barn och Sebbe såklart), jag gillar speciellt inte skrikiga, vilda, galna ungar, speciellt högljudda pojkar, alla från social-familjer med problem. Om man inte har pengar när man har barn i London (så man kan skicka dem till en privat skola) så får barnen gå till en statlig skola som denna och tydligen tar deras föräldrar droger och lever på bidrag och Lauren måste t.o.m lära sig arabiska och indiska ord för att kunna kommunicera med dem eftersom nästan inga av barnen är från England. Hon har alltid massor med hemska berättelser om drogmissbruk, misshandel och incest. Om hur mammorna hämtar sina barn i fyllan och hur de lämnar barnen vind för våg och tappar vårdnaden om dem! Dessa barn växer upp med en förvriden syn av världen, med droger och brott och i familjer som inte bryr sig. Usch. Sånt man helst inte vill se.


Och dit ska jag idag! Jag som inte ens vet hur man uppför sig med så många barn?! Vad säger man? Vad gör man? Måste jag leka med dem tro? Eller hjälpa dem att läsa? De är väldigt små för att gå i skolan, bara 4 år. Jag är helt säker på att när jag går hem ikväll så är det med en hemsk migrän! Skräck!!


Som tur var ska jag avsluta dagen med en barbeque i Luke och Ness trädgård. Blir lite champagne också eftersom vi ska fira att de har förlovat sig! :)



Kommentarer
Anonym

Ska bli intressant att läsa om hur din dag blev! Du kanske sadlar om.

M

2008-05-14 @ 13:02:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0