Tre dagar kvar till mitt älskade Bangkok

Angående mitt sista inlägg: vad bra pappa att du inte somnat av min blogg. Jag pratade med farmor igår och vi pratade om hur dålig du är på att skriva sms!! Minns du Australien? Till alla er som inte känner min pappa, här är ett vanligt svar från honom när han svarar på sms; 'OK. Far.' Ha ha ha. Jag älskar dig dock som du är pappa! :)

Nu är det bara TRE dagar kvar tills vi far på semester!! Jag längtar nästan mest till Bangkok eftersom det är mitt favorit-ställe här på jorden, (efter Las Vegas)! Vi ska bo i mitt favorit-område Pratunam och jag ska gå på massage varje dag och vi ska äta pad thai och green curry, vi ska dricka iskalla Singhas, vi ska pruta på marknadena, vi ska gå på ping-pong shows, vi ska åka båt på kanalen, och blanda oss i smutsen, dammet, hettan och dofterna med människorna i denna underbara stad. Jag längtar efter att få visa Mark detta härliga, galna ställe på jorden! Bara jag tänker på Bangkok pirrar det i hela kroppen av längtan och när jag är där vill jag aldrig fara därifrån! Bodde jag där i ett tidigare liv kanske?

Men innan vi far måste jag packa, sedan ikväll ska jag ut på tjej-kväll med tre av mina tjejkompisar, vi ska träffas hos Lauren sedan åka ner till Putney! Och imorgon måste jag tyvärr åka till.....KANADA igen!!!! Åhhhhhh suck, suck, suck. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Jag missar Lukes 30-årsdagsfest på Lördag eftersom jag alltid jobbar på helgerna dessutom. Det var där Mark och jag blev tillsammans förra året, på Lukes födelsedagsfest! Tänk vad fort ett år har gått.

Jag måste bara lägga in en grej; jag läste häromveckan i min blogg om vad jag skrev för ett år sedan, jag var så deprimerad just då och skrev att jag ville bara somna och vakna efter ett år hade gått och hoppades att allt skulle vara bättre då. Men sedan skrev jag att ingenting nog skulle ha ändrats..... Jag bara ryste när jag läste det, Nu, precis ett år efter är mitt liv helt annorlunda. Ok, jag bor i London och jag har kvar mitt jobb och jag saknar min familj varje dag, men mitt liv är så mycket lyckligare och jag känner mig inte ensam, ledsen eller deppad längre! Det har nog mest med Mark att göra, eftersom han är som en sol som lyser upp min tillvaro med sitt skratt, leende och med sin underbara, positiva personlighet. Och när man blir lycklig så faller allt annat på plats det med! :) Se, 'det finns hopp för en fattig också', som mamma brukar säga.

Nu ska jag packa för semestern! Ha en bra Fredag!



Kommentarer
Jenny

Åååhhh Cilla! Du MÅSTE maila mig en massa tips om Thailand o Bangkok.. Vart man ska bo, vad man ska äta, hur man ska pruta, sevärdheter. Jag har ju varit lite nervis inför resan, men när jag läste detta inlägg så pirrar det i min mage också :) Ha en fin helg i KANADA :p Kram

2008-05-23 @ 13:41:14
Far

Tycker så synd om dej, stackars stackars dej som MÅSTE åka till Kanada. Vilken tur att man slipper. Ha en trevlig helg och semester.

2008-05-23 @ 17:55:51
Far

Ps, en liten påminnelse om att det är morsdag nu på söndag (25/5).

2008-05-23 @ 18:01:28
Monica

Skulle SÅÅÅÅÅ gärna vilja se Canadahockey.Jag SKADAD? Ser fram emot när du kommer hem. KRAMIZAR

2008-05-23 @ 23:25:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0