Busy days...

Igår gick jag igenom några lådor och skåp här hemma och slängde bort en del kläder och skrot. Egentligen borde jag slänga bort ALLA kläder eftersom de är för små, men eftersom jag är så strikt på min nya diet måste jag nog vänta lite till och se om jag går ner i vikt eller inte.... På kvällskvisten gick jag och Mark en promenad i det härliga höstvädret och kollade in området där vi ska bo igen, helt PERFEKT!! Jag längtar! Sedan fick Mark ett telefonsamtal om att han äntligen fått ett jobb, han var så glad. Som han har letat! Tyvärr är det bara ett 2-veckors jobb men i alla fall någonting medan han fortsätter leta.... (Det är ju så typiskt att ekonomin i England är så dålig just nu eftersom han jobbar inom ekonomi.) På kvällen gick vi till Luke och Ness och hade barbeque och såg på fotboll, lika trevligt som alltid att vara hemma hos dem.

Idag måste jag gå igenom mer lådor och skåp, plus alla lådor nere i källaren! Puhhhhh. Jag önskar jag kunde slänga allt, men man kan ju tex aboslut inte slänga gamla fotoalbum. I eftermiddag ska jag gå och fika med en kompis, efter det till Viktväktarna på möte med Ness och sedan ska vi till vår nya lägenhet och kolla in den igen och träffa de som bor där.

.....så jag borde nog inte ligga i sängen så mycket längre, jag måste ta tag i allt som ska göras idag annars blir inget gjort. Jag är så glad att vi ska flytta ut ur det här huset, de som bor här, speciellt Lachy, har varit heljobbig när det kommer till att hitta nytt folk som ska ta vårt rum. Vi hade flera par som var här och kollade häromdagen men han var så sur att vi skulle flytta ut att han inte gillade någon och hittade fel med alla- men å andra sidan pratade han inte ens med dem!!!! De var jättetrevliga människor som verkligen ville flytta in här, men han hittade bara fel på dem, och Chloe var precis likadan fast hon inte alls är så annars. Jag fattar inte vad det är för fel på dem?? Igår sa jag till Lachy vad jag tyckte om hans beteende och helt plötsligt när vi kom hem från Luke och Ness hade han hittat någon som skulle flytta in. IDIOT! Det hjälpte i alla fall att säga ifrån för en gångs skull. Nu vill vi bara ut härifrån. Stackars de nya människor som ska flytta in med de här sura, griniga, konstiga människorna!

Viktväktarna går sådär. Jag äter precis som jag ska, men jag har ständig huvudvärk och har absolut ingen energi - jag vill bara sova! Jag äter nyttigt och med jämna mellanrum men det känns som man nästan inte får äta någonting, som om man svälter. Magen måste kanske vänja sig med att äta vad som för andra är normalt, medan jag är van med enorma portioner. Åh det är så jobbigt. Igår var ju både jag och Ness på Viktväktarnas diet och kunde inte äta korven som Luke grillat och inte glassen till efterrätt. Och vi fick bara dricka liiiiite vin, medan Luke och Mark proppade i sig hur mycket som helst och drack en massa öl, såååå orättvist att killar aldrig ska behöva banta, fast de inte direkt är smala!

Nu ska jag sluta babbla! Ha en bra dag allihopa!

P:S, CHARLOTTE.... Den medicinen jag rekommenderade; Migraleve, är dyr men det är värt det! Köp bara rosa tabletter. De har gula också men de hjälper absolut inte lika bra. Lycka till! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0