Fredag i Bangkok

Jag gillar Asien, jag gillar att fara till Hong Kong, Tokyo, Peking och Singapore. Men ingenting kan slå Thailand! Människorna är underbara, deras knagliga engelska så gullig, superbillig shopping överallt och helt underbar mat. Varmt och tropiskt och vad man än vill ha kan man få. Ingenting är omöjligt här. Det doftar av kryddor blandat med jasmine och tigerbalm på gatorna.

Idag fick jag tvinga mig ur sängen. Jag var så otroligt trött av jetlag och sömnbrist och visste knappt vart i världen jag var. Jag drog mig in i duschen och ner till tandläkaren där jag hade bokat tid. Jag avskyr att gå till tandläkaren!!!! Jag var nervös men de små thai-tjejerna var så söta så jag lugnade mig när jag väl låg i stolen. Tandläkaren var en liten fin thai-tjej som var försiktig, snäll och det var så rent och fräscht där inne att jag lät henne göra precis vad hon ville med mina tänder. Två timmar senare kom jag ut uppsvälld och bedövad i hela ansiktet med fyra nya, vita lagningar och med rena och vita tänder och det hela kostade bara 1000 kronor! Jag ska aldrig mer gå till tandläkaren i England eller Sverige och kasta bort mina pengar! Nästa månad kommer jag hit igen och hon ska dra ut mina visdomständer.....oooooh.

Efteråt gick jag mörbultad till mitt lilla massage-ställe och fick en underbar fotmassage, nacke, armar och rygg av en underbar liten tjej. Starka nypor hade hon så det kändes som jag gick på moln! Jag åt en fantastisk lunch, Tom Yum fishball soup och Pad Thai med kyckling och drack en cocos-smoothie. Nu har bedövningen släppt och jag ska göra mig i ordning för en helkväll i Bangkok, det börjar om en timme i baren med happy hour! :)

I love Bangkok! När jag är här vill jag aldrig fara härifrån, precis som i Las Vegas! :)



Kommentarer
malin

oh yeah - det låter gaaaaanska nice det där ;) själv är jag lyrisk efter att ha varit fyra dagar i Budapest... kram på dig

2008-10-10 @ 21:59:50
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0