London calling....

Nu är jag tillbaka hemma i London på riktigt för första gången på över en månad! Jag är hemma i fyra hela dagar och behöver inte packa om väskan förrän imorgon! Yey! Det är lite grått och höstigt ute men ganska varmt och det är skönt att äntligen få fixa sånt som jag inte hunnit med på evigheter.

Igår skickade vi äntligen iväg Mark's ansökan om hans marriage visa och residence-card så om ca 8 månader (otroligt löjligt lång tid!!) får han nog sitt visa! Som tur är så kan han börja söka jobb redan nu så han sitter nu och ringer runt och letar febrilt.... Håll tummarna!

Jag hann också med att träffa min kära kompis Clare i Söndags också innan hon for tillbaka till Australien! Hon är en av mina bästa kompisar och fast hon varit i London i över en månad hade vi bara hunnit setts två gånger jättesnabbt. Den här gången tog vi igen allt dock och vi var ett gäng som gick ut och hade jättekul. En lugn middag slutade upp med en helvild kväll i Putneys barer och ett houseparty i Hammersmith! Ha ha.

Vi ska kolla på en ny bostad ikväll. Vi har nog inte råd att flytta in men det är precis där vi vill bo vid Turnham Green och det är med ett annat par som verkar trevliga. Vår dröm är att hitta något eget men det går nog absolut inte eftersom det är för dyrt. Vi dagdrömmer om att bo alldeles för oss själva, att kunna laga mat och lämna disk hur ofta vi vill, hur man kan gå naken mellan sovrummet och duschen utan att man springer in i någon, hur man kan sitta i vardagsrummet och se på TV utan att någon kommer och stör! Åh, jag är så otroligt less på att bo i ett delat hus, med så många. Speciellt de vi bor med nu, istället för den vanliga familjekänslan man kan få tillsammans gör de oss galna, jag STÅR INTE UT!!!!!!!!!! Ahhhhhh. Okej, nu har fått ur mig det. Ni förstår kanske att när man är 34 år och gift vill man inte bo med folk längre!!!! Varför, varför är det så himla dyrt i London? Vem har råd att betala 20 000 kronor för en liten tvåa??

Imorgon ska jag gå till Viktväktarna förresten. Det har gått för långt, jag känner mig så fet som jag aldrig förr har varit. Så nu har jag bestämt mig för att det ända sättet för mig att banta och att jag faktiskt ibland ska få unna mig lite sötsaker- är nog viktväktarna. Det är ett möte här runt hörnet imorgon eftermiddag och man får gå med gratis! Så önska mig lycka till, tack! :)

Här kommer några bilder från de senaste dagarna i mitt liv.....

Bangkok....








Helkväll med Clare, Cindy, Trent och Shane i Putney.




Kommentarer
Mattis

Lycka till gumman, hoppas det går bra på mötet.

På Måndag ska jag börja äta nyttigt oxå :]

Mitt mål är att vara smal till min 25 års fest :p

2008-10-15 @ 15:06:55
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Anonym

Yes det är Christina. Hon fick sin lilla prins i Lördags, vägde bara 2800 g o var 48 lång så en riktig mini :) Hoppas o håller tummarna att du får ledigt! Pussis

2008-10-15 @ 21:21:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0