Mamma och pappa....

....ni får mig att skratta! Ni är så olika men jag älskar er på ert sätt!

Pappa är avundsjuk på att jag sitter i Bangkok med en drink medan min moder är lite småsur på mig för att jag dricker vin och att det är farligt och att jag inte har tid att skaffa barn! Hi hi.

Men jag måste bara tala om att här sitter jag med fem jobbarkompisar, mitt i natten (klockan är 4 på morgonen) i Bangkok. Vi är i alla olika åldrar. Vi dricker vin, sitter med våra datorer och skrattar och pratar och det är varmt ute. Vi sittter i baren vid receptionen (som är stängd) i shorts och linnen i ett fem-stjärnigt hotel. Vi har inga måsten, vi är lediga imorgon. Vi kan shoppa, sova, gå ut, ligga vid poolen eller göra vad vi vill.

Jag har inga barn, men jag har i alla fall gift mig vilket är ett stort steg för mig. När tiden är rätt och när jag känner mig redo kanske jag skaffar barn. Vi får se. Allt har en mening och min mening var att göra det här. Jag älskar mitt jobb, jag är fri och känner mig ung. Jag har kul, reser jorden runt och får betalt för det. Jag träffar underbara människor varje vecka från jordens alla hörn. Jag tjänar bra, jag har en underbar man. Jag kunde inte bli lyckligare just nu!

Vi firade en-månadsdag sedan vi gifte oss igår när jag var i Sydney (eller var det i förrgår?) och min systerson Alexander blev en månad gammal. Jag älskar mina systerbarn så otroligt mycket. Jag är så glad att Matilda skaffade barn, de är de underbaraste som finns!

Så vi får se.... men pappa, och mamma speciellt, oroa er inte. Just nu har jag det jättebra och vi får se vad som händer i framtiden! Men just nu ska jag njuta av att leva det livet som gör MIG lycklig! Kram på er därhemma! :)



Kommentarer
malin

det är klart att du har det bra... ingen som läser i din blogg kan tvivla på det hjärtat - och du har det bra därför att DU LEVER DITT LIV!!! fortsätt med det, kram vännen

2008-10-10 @ 21:59:05
URL: http://mallafors.se
Monica

Du gör rätt som lever livet. Barn, jobb, vad än du väljer så har du "bara" ett liv. Ta vara på det. Kramizar

2008-10-10 @ 22:57:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0