My secret obsession....

Åh jag är så trött. Ögonen svider och jag är sådär yr som jag alltid känner mig när jag är jetlaged och har jobbat natt. Har sovit några timmar efter det 11 timmar långa flyget (det häftigaste som hände under natten var när jag såg en 'electric storm' över ekvatorn inatt! Det såg sååååå himla häftigt ut när det blixtrade och hela horisonten lystes upp!)

Efter några timmars sömn har jag nu börjat packa inför flytten. Jag har börjat med att packa alla glas som jag hade nere i köket och jag kan tala om att de som bor här kommer inte att ha nästan några glas att dricka ur för alla var mina!! Två kartonger tar de upp, mina glas! Jag har nämligen en bekännelse, jag har en 'obsession'..... jag älskar att stjäla glas!! Om jag går på en restaurang eller pub och får min drink i ett häftigt, annorlunda glas så kan jag helt enkelt inte låta bli att stoppa ner det i väskan när ingen ser. Det enda som stoppar mig är när jag har en för liten handväska! Jag har blivit så bra på det att ingen märker vad jag gör, inte ens den som sitter mitt emot mig vid samma bord. Mina pojkvänner genom tiderna (speciellt Daniel) har skämts över mig många gånger, men jag kan inte hjälpa det. Och nu när jag packade mina kära glas står jag där och beundrar dem och tänker tillbaka på varje glas historia. Vart jag tog det och vart jag var just då, de är nästan som en souvernir som lockar fram minnesbilder ur mitt liv. Ett av vinglasen var tex från vår bröllopsmiddag i det superlyxiga Mandalay Bay resort i Las Vegas! (Lyckades smuggla ut det också!) Ett annat var från Patpong i Bangkok (minns precis hur kvällen var), ett från en liten bar i Paris som jag satt i för flera år sedan, och ett annat från en härlig liten bar i Prague. Ja, ni ser, det är så många från jordens alla hörn att jag inte ens kan räkna upp dem alla.

Efter jag rannsakat köksskåpen gick jag till och med på en runda runt huset när ingen var hemma och kollade om våra housemates hade smugglat några av mina glas in i sina sovrum....ifall de hade det skulle jag såklart ta tillbaka dem, ingen får stjäla mina glas! När jag kom upp till Karen och Kyles rum (fy vad äckligt det är där uppe förresten, såg ut som en soptipp) såg jag två av mina pint-glas på golvet och tänkte aha!....men när jag skulle kolla om de var mina så blev jag stoppad av en hemsk, vidrig syn...... ett par av Karens smutsiga trosor var slängda över glasen!!!!! Ahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!! Snabbt sprang jag skrämd ner för trappan och tänkte 'puh vilken tur att de bara var vanliga fula pintglass som jag i alla fall inte vill ha kvar'! Yuk, vad äckligt! De kan minsann behålla dem och jag tänker aldrig dricka ur de där glasen om de tar ner dem i köket igen! Tur att vi flyttar ut!

 



Kommentarer
Mattis

Det är inte bara dina pojkvänner som skämts, tänk hur många gånger Tobbe skämts när du o mamma så odiskret stulit alla era glas ;)

2008-10-28 @ 21:24:05
M A R I C E L

Hahaha! Du måste ha fått det från mor din! Hon berättade för mig bara härom dagen om att hon snor glas! :D

2008-10-28 @ 23:51:20
URL: http://mariceleriksson.blogg.se/
Nina

hahaha nu minns jag att det var under min tid i London som jag började med det!! Jag har fyra väldigt vackra glas i mitt skåp här i australien som alla kommer fårn olika ställen :D

2008-10-30 @ 11:12:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0