När ingen ser på....

Sitter uppe ensam mitt i natten och ser på min favoritfilm 'Love Actually' (Ooohh, how I looooove it!!) och smygäter godis...hittade två påsar, en Ahlgrens bilar och en Malaco Salta Sillar gömda i skafferiet. Ibland om man äter godis i smyg när ingen ser på så gills det nog inte.....eller hur?! Eller....? Eh.....



****************************************************************************************


En jobbig dag...

För övrigt har jag inte haft världens bästa dag. Jag vet inte vad det tog åt mig på flyget igår natt. Jag hade absolut ingen lust att jobba och var riktigt grining och bitchig på alla passagerare. Jag log falskt och försökte klistra på ett fejkat leende men jag vet inte om det funkade? Jag var irriterad på alla jobbarkompisar (förutom Jo och Pedro) och så himla trött. När jag väl kom hem och släpade och drog resväskorna upp för alla trappor och nästan ramlade omkull i mina högklackade skor, kikade den griniga tanten som bor nedanför ut i trapphuset (hon gör alltid så när det är lite ljud där ute). Hon vägrade såklart att säga hej så jag ropade högt och grinigt 'Heeeellloooo!' till henne innan hon snabbt slämde igen dörren. När jag kom in hade Mark köpt blommor till mig som gjorde mig glad, men i nästa ögonblick var jag inne på toan och upptäckte att Mark inte hade städat badrummet som han skulle i helgen. Grrrrr. Åh jag blev så otroligt arg, varför är män så fruktansvärt lata?? Det var den andra gången sedan vi flyttade in som jag bad honom städa badrummet och han kunde inte ens göra det. Jag ringde och skällde ut honom. När han kom hem och resten av kvällen fick han lida för det och jag är fortfarande arg. Jag är nästan aldrig hemma och är less på att när jag väl är det måste jag konstant städa, tvätta alla kläder och knappt ha någon tid till mig själv. Jag älskar Mark, men när, när, NÄR ska han lära sig att hjälpa till????????????? Grrrrrrrr. Så en fråga till er andra tjejer/kvinnor där ute i världen; är alla karlar lika odugliga när det kommer till städning och tvätt? Gör ni det mesta i hemmet? Blir ni less på det i såfall? Jag är verkligen ingen husfru och har inga planer på att bli en heller!

Nej, nog med struntprat, dags att fortsätta njuta av min film. Imorgon kanske jetlagen har försvunnit lite och allt ljusnat...lets at least hope so!


Kommentarer
Jenny

Jag förstår om du blir irriterad när inget görs när du är borta.. Jag skulle bli jättearg! Men.. (tyvärr?)måste jag säga att Micke är tvärtom. Han är nästan pedantisk.. Det kanske går över den dag vi flyttar ihop.. vem vet :p Ha det så bra! KRAM

2009-04-30 @ 08:36:44
Mattis

Nej T och jag städar lika mycket här hemma (eller lika sällan kanske man ska säga) :) Dock är det mest jag som plockar o diskar nu eftersom jag är hemma på dagarna.

2009-04-30 @ 10:16:52
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Maria

Hahaha! Välkommen till verkligheten som gift!

Det är bara att vänja sig. Är det inte ens bra i början så lönar det sig inte att bli arg. Vi funderar på hemhjälp:)

2009-05-03 @ 20:24:32
URL: http://goodkipper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0