Trött och sliten....

Så trött, jag skulle kunna sova i flera dagar. Men nej ingen vila, man måste skynda sig för att idag - den enda dagen man är ensam hemma och ledig - ska man hinna diska undan från middagen igår (köket ser ut som ett bombnedslag- mammas uttryck), tvätta kläder och hänga tvätten. Man ska vika den tvätten man tvättade förra veckan som ens man varit för lat att vika och man ska packa ur resväskan och packa om till nästa resa! Puh! Sedan måste man plocka upp allt från golvet i sovrummet som någon bara slängt där fast man städade innnan man for. Typiskt lata karlar! Istället för att se efter en själv måste man nu se efter två!

Har två dagar ledigt och imorgon ska vi till Hyde Park med Julie så jag har alltså bara 'en' dag ledigt. Jag älskar mitt jobb men ibland orkar jag helt enkelt inte med all jetlag och att alltid vara borta från min man. Hur ofta får jag en hel helg med honom? Typ ALDRIG!! Dessutom är Jesse och Jimmy bortresta i helgen men jag måste ju såklart upp klockan 5 och jobbba på Söndag. Aaaahhhhh!!

Har inte ens hunnit skriva i bloggen på evigheter. Här är mitt liv de senaste veckorna (en snabb uppdatering);

¤ Var i Australien på semester

¤ For direkt efter till Vancouver

¤ For sedan till Washington och New York i sex dagar

¤ Samma dag jag landade från New York for vi på semester med Marks föräldrar hem till Sverige

¤ Hade en underbar vecka hemma i Sundsvall men jag var helt slut efteråt! Grät hela vägen hem till London för det alltid känns som om jag inte räcker till och har inte tid med alla som jag vill (speciellt Sebbe och Alexander, snyft). Tyvärr kan man bara göra det man kan och man räcker inte till till allt.

¤ Var hemma på en 'snabbvisit' i London för att få en dag med min man och packa om väskan.

¤ For till Dar Es Salaam i Tanzania (där vi drack för mycket vin och låg vid poolen, dock inte helt fel!)

¤ Nu är jag hemma en snabbis för att packa om innan jag far till Los Angeles på Söndag morgon. Borta i fyra dagar. Min kompis Jo är på samma resa så vi lär ju inte vila direkt....

Zzzzzzzzzzzzzzz......en dag någon gång i framtiden hoppas jag att jag inte har NÅGONTING att göra och att jag kan utan dåligt samvete få några timmar på soffan, alldeles ensam. Eller....helst med Mark, vi ses ju typ aldrig. Ibland undrar jag om han ens minns hur hans fru ser ut!

Nu ska jag diska.... Tänkte överraska Mark ikäll med en myskväll. Ska möta honom på puben men tänkte sedan gå hem och  sitta ute på vår takterass i solnedgången, äta pizza (hans favorit) och öppna en flaska vin.

Trevlig helg allihopa!



Kommentarer
malin

trevlig helg till dig också, hoppas ni får en mysig kväll tillsammans :) kram på dig söta syster

2009-04-24 @ 17:13:39
URL: http://mallafors.se
Monica

Har saknat din blogg. Välkommen tillbaka. Igår hämtade din far MC:n. Idag har vi varit till min mor o DIN farmor. Kanonväder inte ett moln strålande sol. Saknar dej. Kramizar

2009-04-25 @ 21:00:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0