I want to turn back the clock and be back in Sweden!

Alltså varför kan man inte skruva tillbaka tiden ibland och vara tillbaka i de stunder som man njutit av mest? Sådär bara ibland ni vet så man kan leva om det igen, och ta vara på varje sekund.

Så missade jag min resa till Vancouver igår, och jobbet checkade istället in mig på Heathrows splitternya Sofitel där jag sov sååååå skönt i den nya, ljuvliga sängen men alldeles rena, krispiga vita lakan och fluffiga täcken och kuddar.....tills min standby-mobil ringde klockan 7.05. Riiiiiiiiiiiiiiiiing riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing. Åh nej, fattade först inte vad det var, sedan funderade jag på att inte svara, jag ville bara sova, men det går ju inte när man är på standby. Hade inte sovit så skönt på flera veckor! Jag svarade iaf och vips hade jag en timme på mig att göra mig klar innan jag fick fara till Abudabi, sedan vidare till Muscat, Oman. Hade en riktigt trevlig resa men mina jobbarkompisar och nu sitter jag i detta otroligt varma land i receptionen. Det är ramadan så imorgon får man inte ens dricka vatten om man ligger vid poolen. Alltså jag förstår mig inte på dem, men det är ju deras religion så man får väl ta seden dit man kommer.....

Jag kan nog aldrig mer ta mitt jobb på allvar heller nu efter Mattis och Jenny gjorde parodi på mig och mitt jobb! Jag stod där under vår safety demostration idag och fnittrade för mig själv när jag mindes varje rörelse de gjorde under deras show, ha ha ha. Och jag skrattade för mig själv när jag var inne på mitt crewcentre och hörde folk kvittra 'oooooh hi daaaaaaaaarling' till varandra på sitt flygvärdinne-sätt och pussades på kinderna. Ha ha ha. Mattis, jag måste få kopia på filmen, jag såg minsann att Tobbe filmade!!!!!!!

Här kommer i alla fall några bilder från vår fest; bröllopsfest med Australia versus Swedish tema. Jag har kopierat Solmaz, Fannys och Kickis bilder (hoppas det inte gör nåt) eftersom jag inte laddat ner mina egna än.

Jag ser tillbaka på bilderna och längtar, längtar, längtar tillbaka hem dit, till den kvällen när alla våra nära och kära var med oss och firade. Det var en kväll jag aldrig kommer att glömma. Önskar bara att tiden inte gått så fort och att jag haft mer tid att prata med alla!


Här är brudparet; jag och min älskade, älskade man!











Kommentarer
malin

underbara roliga bilder :)

2009-08-26 @ 09:54:35
URL: http://mallafors.se
Maria

Tusen tack själv för en jätterolig kväll!

Så kul att ses efter såååå lång tid!

Kram Maria

2009-08-26 @ 18:43:19
Anonym

Helt ok med "stölden" av bilderna. Det är bara kul att du gillade dem. Kram Kristin (Kicki)

2009-09-10 @ 18:01:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0