Jul...eh...Delhi...New Year!

Mark och jag tog tag i saken och rensade ur en massa kassar och resvaskor i Sondags och satte oss ner mitt i allt och drack en Coke zero nar min mobil ringde.... Witheld number...shit! Panik! Jobbet! Det blev precis det jag trott; British Airways mest vidriga resa till DELHI!!!!! Den personen (tror han heter Ross) som sjukskrev sig borde bli straffad!!!!! Idiot! Nu fick jag kravla mig seg och motvilligt till Heathrow och flyga hela natten i ett packat flygplan till den dammiga, smustiga, galna staden Delhi. URK!!! Jag kan tala om att det tar emot att le till alla passagerare de dagar man helst bara vill saga upp sig!

Himligt farsinerande dock att se ut genom bussrutan pa vag till hotellet, som vanligt. Som vanligt ville jag helst bara somna men jag kan inte sta emot att dra upp bussgardinen och titta ut, det e precis som jag sitter och ser pa TV. Jag skulle vilja ta alla bilder i mitt minne och klistra fast dem har och visa er, Indien ar otroligt. En salig blandning av bilar, byggnader, tok toks, bussar, vilda kor, hundar, folk med cycklar fullastade med garn, bomull, drickor, agg osv osv osv. Kvinnor som sitter efter gatorna och forsoker salja det lilla de har, gamla byggnader som nastan rasat ihop, ett talt som taxi-kontor, presenningar som kastats mot en smustig mur som shelter mot hemloshet. Vackra kvinnor i dyra saris. Allt blandat i dammet.

Hur som helst, flygen ar jobbiga och folket vill ha allt, 'ding, ding' efter dricka, mer vatten, juice, mat, mer mat osv hela tiden! Grrr.... Och sedan ska man sova och hinna vila sig innan man ska hem igen. Suck. Kanner mig riktigt sliten idag. Sitter i mina gymbrallor men vet inte om jag kan ta mig till gymet?

Far i alla fall fira New Years med min make och sedan ska jag till BAHAMAS den 2:a Januari, kollade precis schemat! Yeppeeeeeeeee!!!! Antligen en ljuspunkt mitt bland alla skitresor jag haft! :)

God fortsattning!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0