Utspänd och uppblåst!

...Det är jag! Hur kan man gå upp ett kilo på två dagar? Lätt; man äter allt man ser, mat, chips, godis, choklad, vin, öl osv osv i all oändlighet AMEN!
Så är julen....
Vi har haft det riktigt mysigt i jul. Julaftonen firade vi med att springa in i den svenska kyrkan precis innan kyrkoklockorna började ringa, sedan grät jag såklart under stilla natt (längtade hem och mindes min barndom) och sedan firade vi med att dricka glögg och se lite svensk TV i den svenska puben bredvid. Svensk julmat från IKEA blev det hela kvällen tills vi gick en promenad och hamnade i ett par super-supermysiga pubar! :) Inte helt fel. Satt vid den öppna spisen och sippade på kall öl i Gordon Ramsays pub bl.a.
Igår (juldagen) kom Blake till frukosten och sedan promenerade vi upp till Luke och Ness där vi var ett helt gäng som firade julen med svenska förrätter, australiensisk 'roast dinner', australiensisk eferrätt (mums!!!!) och ost och kex. Rullade nästan hem sent på kvällen!
Idag har jag varit på Standby med jobbet hela dagen. Vi gick på en prommis i vintersolen och sedan har vi bara varit hemma och slappat vid TV'n! Så skönt eftersom vi var ensamma hemma för en gångs skull. Jag blev inte utkallad till någon resa så vi får se vad som händer imorgon???? Mark lagade en 'stew' med resterna av kanin och pheasant-köttet idag. Riktigt gott men kunde inte bli mätt eftersom min mage vant sig vid så mycket mat nu över julen...suck!
Här kommer lite bilder från julen:
Här är Mark som fick för sig att laga en 'pheasant' en 'quail' fågel och en KANIN!!! (Gott, tro det eller ej!)
Svenska Kyrkan
Jultomten (eller är det en smurf? ;)!
2 1/2 veckor gamla Max med sin pappa Luke


Kommentarer
mamma

Oooooooooooo,såsöthan är den lille babyn.

God fortsättning

2009-12-28 @ 15:00:39
BrorJohn

Åh vad jag saknar er!!

2010-01-27 @ 18:07:30
URL: http://prylgurun.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0