Från härliga Brasilien till megajobbig helg

Kom hem i Lördags morse och något slog om på vägen hem, på tunnelbanan. Jag var trött och irriterad efter ett långt nattflyg utan sömn och jag satt där och kände hur uniformen höll på att kväva mig. Kjolen skar in i magen och bältet var på det yttersta hålet. Jag hade varit så duktig hela veckan, även i Brasilien, och sedan den 1:a Januari har jag bantat, inte ätit några kolhydrater och  knappt druckit alkohol, inte ätit choklad, efterrätter eller någonting. Jag har tränat och varit på gym. Jag har gjort ALLT för att gå ner i vikt! Och..... INGET RESULTAT!!!! Vad är det för fel på mig?? När jag var yngre kunde jag lätt gå ner i vikt, och nu, ju äldre jag blir, ju mer OMÖJLIGT är det! Suck.....

Resten av helgen var jag mäkta deprimerad, och det är inte likt mig. Mark undrade vad det var för fel på mig. Jag kände mig så himla nere och allt kändes så otroligt hopplöst.

Jag är så himla less på att min uniform sitter så tajt på jobbet, på att magen är så fet och jag är obekväm i alla kläder, på att det inte blir någon förändring i min kropp fast att jag faktiskt lider av att inte få äta det jag vill, men om det gav resultat vore det ju i alla fall värt lidandet. Mark och jag var inne i London city igår och gick runt Buckingham Palace, St James Park, Big Ben, London Eye och vart jag än gick såg jag folk gå och proppa i sig friterad mat, glass och hamburgare. Själv var jag så hungrig att jag var alldeles yr, huvudet bara snurrade! Men en sak jag märkte var att alla som åt var feta. Så där har man det, svart och vitt; ända sättet för en tjockis som mig är att stänga igen munnen och inte äta. Som Rocia sa nu när jag var i Brasilien är så sant; 'The only thing you can do to lose weight is to keep your mouth shut!' Så sant, så sant. Och bara ett litet tips till andra som kanske bantar; man ska absolut inte dricka kaffe (så det finns inget kvar att njuta av!) om man bantar, för kaffe stimulerar hunger.

Så över hela helgen åt jag bara 250 kalorier. Och så ska mitt liv se ut tills jag ser någon förändring. Jag får bara äta soppa och kanske lite fisk och grönsaker till middag. Nu måste jag plåga mig själv, det finns inget annat sätt. Efter alla de år då jag proppade i mig choklad och god mat, nu får jag betala mitt pris. Nu är det bara en månad tills jag ska vara bridesmade på Marks brors bröllop och jag åker inte till Australien om jag ser ut så här.


Här kommer dagens tanke ;)




*******************************************************************


Men nu till något roligare;  Brasilien!

Vad gjorde jag utan mitt underbara jobb? Jag ÄLSKAR att resa!! Jag hade en underbar vecka i Brasilien och hann även med en snabbresa till Buenos Airies (Argentina). Jag låg vid poolen, shoppade ett par supersöta sommarklänningar och sandaler, åt underbar mat, var ute på seightseing och träffat tre härliga människor från mitt crew. Det var jag, Rocia, Kerri och Klas (en svensk kille) som höll ihop och blev under veckan jättebra vänner. Som en livslång semester är det att jobba för British Airways, få vara i intressanta länder, med nya människor varje vecka och få bo i femstjärniga hotell!

Här kommer lite bilder:






Ovanför Buenos Airies:



Ovanför Uruguay: (Mellan Argentina och Uruguay ligger världens bredaste flod som ni kan se här, 400 km bred!!)



Kommentarer
M A R I C E L

Åh vad härligt fina bilder! :D Jag önska jag fick resa så där mycket jag med.. men det kommer väl en dag då jag har a lot of cash och kan resa hur mycket jag vill, hoppas jag iaf :) Annars får jag bli flygvärdinna :) Du ska nog se att det ordnar sig med din bantning, att du pallar att stå emoot! Du är så duktig :D Hoppas vi ses snart! Kram / Maricel!

2009-02-24 @ 08:34:22
URL: http://mariceleriksson.blogg.se/
malin

men gumman... det känns som att allt detta har tagit sig alldeles för stora proportioner - det ska vara roligt att leva också vännen, det kan inte vara bra för dig och ditt välmående att hela tiden ha de här tankarna... jag har inget svar på hur du ska göra eller några bra råd att ge dig, men jag tycker så oerhört synd om dig som mår dåligt över detta - jag vet att du är fin som du är (jo jag VET det gumman) men du måste själv också inse det... tusen kramar till dig - världens bästa syster love you

2009-02-24 @ 13:32:25
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0