En dag på flyget innan det flygs till Venedig!


Sitter i mitt hotellrum i New Yersey. Sov 12 timmar (behövdes minst sagt!) och när jag väl kom ner till frukosten hade alla andra jobbarkompisar redan avslutat sin frukost och var redan på väg ut till affärerna! Fick sitta där ensam och läsa min tidning.....fast inte helt fel det heller.

Eftersom jag har min årliga safety-training till veckan sitter jag vid datorn och måste jag plugga, men det är så himla tråååååååkigt!! Jag hittar på typ tusen andra saker som jag måste göra först. Men om jag inte börjar nu så är det helt kört, har bara ett par timmar på mig för jag tänkte gå på gymet också innan jag måste flyga hem till London över natten.

Jag jobbade stenhårt i gymet igår vilket var skönt. Hade inte varit på länge så det kändes dock inte så bra, jag hade jobbat upp min kondition så bra i Mars och nu på senaste har det gått nedför igen. Jag försöker men det är svårt....ni kanske kan tänka er att det sista man vill göra när man precis klivit av ett åtta timmars flyg med en plötslig fem timmars tidskillnad och man har varit vaken i typ 20 timmar- är att gå till gymet! Varför kan man inte vara en sån där som är jättesmal vad man än äter eller en som älskar att gå på gym, springa och som inte gillar godis????? Så orättvist! Jag önskar att jag bara tyckte om gurka och tomater!!

Imorgon far vi till Venendig. Vi kommer inte dit förrän 23.00 på kvällen så blir nog lite galet att sätta upp ett tält vid midnatt men vad gör man inte för en weekend away med sin älskade man?

Hoppas ni får en bra helg därhemma vad ni än har för er!

Här kommer en bild från ett typiskt Amerika. Igår gick jag nämligen över vägen till en diners och pekade på menyn och beställde EN hamburgare för EN person utan strips, men tomat och salladsblad till. Det var billigt så jag tänkte att det är nog en liten hamburgare men ska nog räcka till middag. Och så när de kom ut med kartongen så var den typ tre gånger större än mitt huvud!!!! För en hamburgare tänkte jag? När jag kom tillbaka till rummet och öppnade kartongen ramlade jag nästan av sängen! Inte undra på att amerikanare är så himla feta!!!!! Bilden gör sig inte rättvisa förresten, hamburgarna och foliekartongen var ENORMA!!!! När ska jag lära mig att i amerika ska man bara beställa en förrätt?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0