Phwweooooffff, så var det dags att ta farväl till min dator!


Åh jag har haft sån migrän igen inatt... jag tror det beror på kudden...eller jag vet inte vad det är men nacken värker och jag kan inte sova. Sedan mår jag så himla dåligt på morgonen och huvudet spräng-värker! Stackars mig.... Vi var på puben med Dave igår så det kanske hade lite inflytande också...?

Sitter nu i soffan och orkar knappt röra mig, men ska snart ta mig ut och och fika med min kompis Ness i något cafe här i lovely Chiswick. Hon är redan 7 månader gravid, helt otroligt vad tiden går fort. Hon blev med barn på deras smekmånad, romantiskt va! Ska bli kul att se hennes mage!

Ni som kom till vår bröllopsfest vet ju att bildspelet inte funkade som det skulle på min dator, och de flesta trodde att det var mitt fel... men bara så ni vet var det inte det! Min dator har fått krupp, den är helt fläng. Ingenting funkar som det ska och nu när jag skulle använda den för första gången på länge fick jag nästan en enorm elektriskt chock!! Helt plötsligt sa det 'phhhwweoffff' i kontakten och det sprakade och sedan strömmade det rök ur den och det stank i hela vardagsrummet av bränd kabel. Så nu måste Mark spara alla mina bilder och dokument ikväll på min hårddisk innan den lägger av helt. (Har Marks kabel i min dator nu.)

Tack och lov att jag i alla fall har min gamla hederliga DVD-spelare som jag kan ta med mig på resor, den jag fick av Mattis, Tobbe och Jenny för länge sedan!

Tänkte visa er lite bilder från Turkiet och Grekland men eftersom min dator har sin egen vilja så kunde jag bara lägga upp några få från Turkiet sedan vägrade den.... När jag ser tillbaka på bilderna längtar jag tillbaka. Vi hade en helt underbar resa, så intressant, varmt, soligt och roligt!

The Blue Mosque, Istanbul



The Spice Market, Istanbul



Här är en bild från Anzac cove, där flera tusen Australienare kom i stora skepp för att hjälpa England ta över Turkiet´den 25 April 1915. Klockan 4.30 på morgonen kom de men landade på fel strand, flera tusen dog här i vattnet och de som överlevde fick kravla sig upp för bergssluttningarna....kriget här höll på i 8 månader och 500 000 människor dog pga det. Så otroligt intressant och rörande. Där ligger det massgravar vid havet, det var en enormt rörande känsla att stå där och lyssna på historien om deras öde.



En vacker vy från vårt hotellrum vid den turkiska kusten





Kommentarer
Fanny

Vilka fina bilder, som vanligt :) Kolla in min blogg för fler bilder från eran fest ^^ Kram!

2009-09-07 @ 15:01:08
URL: http://effet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0