Borta bra men just nu är hemma bäst!

Åhhhhhhhhhhhh vad det är härligt att vara hemma i VÅR lägenhet!! Så skönt att kunna gå omkring barfota utan att smutsa ner fötterna på andras skit och äckliga heltäckningsmattor, så vitt och fräscht på väggarna och så varmt inne! Behöver inte gå runt i fliströjor och halsduk hela dagarna! Ingen som kommer och stör mig när jag ser på TV, jag kan sjunga högt till musiken på radion och läsa tidningen vid matbordet (vilket himla lyx att ha ett köksbord!!) i freeeeeeed! Ååååh bliss!
'
Mark jobbar hela dagarna men när han kommer hem försöker vi ta vara på den lilla tid vi får tillsammans. Igår var vi ut till Kungens kurva och shoppade lite saker vi behövde (bl.a mer öl till ölmaskinen, väldigt viktigt) och sedan myste vi hemma i VÅRAN soffa! Ingen som satt nyckeln i låset och kom och störde!
'
Ikväll när Mark kom hem tog vi tåget till Centralen och gick på promenad genom staden. Det är så härligt nu när det börjar bli vår, varmt och skönt och nästan all snö är borta. Vi gick ner mot Kungsträdgården och försökte hitta en pub, men vi insåg snart att det är nästan omöjligt i Stockholm?!! VA????? Inga pubar????? Efter typ en halvtimme hittade vi en riktigt engelsk pub vid plattan på Stureplan. Efter en pint var tog vi oss till Max där vi åt supergoda hamburgare....mmmmm, bättre än en lyxmiddag! Tog oss en pint till i puben Bishops Arms och sedan bar det av hemåt. En mysig liten tur i vår nya stad. Vi fattar fortfarande inte att vi bor här! Känner dock lite saknad av Londons alla pubar (och billiga priser!!) men jag överlever nog....
'
Nu ligger Mark och snarkar och jag sitter vaken sent och chattar med gamla kompisar online. Så härligt att vara ledig! Godnatt!
'


Kommentarer
mamma



Men Cilla, vet du inte att alla pubar finns på Söder - där lars-Evert bor- borta vid Medborgarplatsen och backen upp till gamla stan. Men det är bra att ni inte hittar dom, man blir bara tjock av öl

2010-04-08 @ 20:12:30
malin

det låter härligt... och jag är så glad för din/er skull hjärtat - det känns som ren lycka... kram!

2010-04-08 @ 21:16:28
URL: http://mallafors.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0