Latest Volcano news from Scotland!

Så blev det inget New York.... sitter kvar i Glasgow, Skottland för andra dagen (eller är det kanske tredje??). Ingen vet vad som händer. Jag ber att jag ska åtminstone få vara kvar här några dagar till eller få åka till New York, jag vill ha betalt och inte ta bussen tillbaka till London och sitta fast där i all evighet!
.
Mina arbeskamrater är de mest underbara människor någonsin, jag är så tacksam att jag mött dem. Vi ringer varandra, for till stan och shoppade rena kläder i Primark (och lite tvättmedel så man kan tvätta) igår (åååh vad bra shopping det är i Glasgow!!!!), drack vin i mitt rum igår till sent in på natten och gick och åt thaimat.
.
Idag roar jag mig med att kämpa i gymet (har riktigt stora muskler nu), färga håret och försöka få en glimt av min favorit Simon Cowell.... de har X-factor auditions i VÅRT HOTELL!!! Undrar om jag ska anmäla mig så jag kan lämna British Airways och bli en känd sångerska? Kanske det var det som var meningen med all den här vulkano-skiten? Ikväll ska jag på bio och se en romantisk film med tjejerna.
.
Undra om vi någonsin kan ta oss hem? Jag funderar på att ta båten från Newcaste till Göteborg (det tar 24 timmar) och sedan tåget hem med en annan svensk kille som är här? När ska detta ordna sig, det kan ju ta flera veckor innan jag kommer hem?!!
.
Jag var så arg på den där himla vulkanen som föstörde så mycket, men vad hjälper det? Istället tänker jag på alla stackars människor som sitter fast runt i världen. De som inte kan ta sig till sina barns bröllop, begravningar, viktiga möten och är borta från sina barn. Hemskt!
.
Här ser ni vad som händer i Skottland just nu:
.


Kommentarer
mamma

ja, tänkpåalla som sitter fast texi Tailand och Bangkok och bARA vill hem, det är inte så kul när semestern är slut o man bara vill hem o hem därifrån är nog inte så lätt att ta sig, varken med färja eller buss. får du betalt när du sitter i skottland? det måste du få! och biljetten till sverige i lördags måste du också få tillbaka eftersom det inte gick något flyg. ett plan har störtat pga vulkanaskan, så det är nog bara o acceptera ödet. det hade kunnat vara värre måste du tänka. kram modern

2010-04-18 @ 20:48:47
Fadern

Det verkar som ni har ganska trevligt, ett litet äventyr i vardagen. Som du själv säger, det finns de som har det värre.

Du får ta dagen som den kommer ock med ett glatt humör.

Puss o kram.

2010-04-18 @ 23:16:59
malin

hihi - ja den båten har du ju åkt förr... eller hur? tänker på dig och hoppas att du ändå har det bra mitt i allt kaos - det låter ju lite småtrevligt där i Skottland! kraaaaam

2010-04-19 @ 11:49:51
URL: http://mallafors.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0