Svenska traditioner!

Igar fick vi finbesok av mamma och Lars-Evert! Vi grillade och hade det mysigt. Idag hade jag och mamma en supermysig dag pa stan! Traffades vid centralen och gick sedan genom gamla stan, mot slussen och tillbaka. Vi stannade till i en massa affarer och det blev lite shopping (ops!) och vi satte oss i en mysig restaurang och at pasta. Efter det tog vi oss en kaffe och en glass och satte oss pa trappan vid slottet, solen sken och det var sa fint. Vi hann aven med en skymt av vaktbytet pa slottet med deras hastar och trumpeter! Efter lite mer shopping var mamma tvungen att hoppa pa taget hem till Sundsvall.
.
Jag har tagit ledigt i helgen (det behovs verkligen!!) och vi ska till Sundsvall! Jippiiii! Imorgon ska vi fira sista April, det blir mitt 1:a sista April sedan 2006. Jag minns hur min morfar stod vid brasan och skrattade och jag kramade om honom och han kittlade mig tills jag kiknade! Nu lever han inte mer, men han finns alltid kvar i mitt hjarta.
.
Mark har aldrig varit med om alla de konstiga svenska traditioner vi har sa vi ska visa honom, plus att vi kanske ska in till demonstrationen i stan den 1:a Maj.
.
Mest av allt ser jag fram emot att vara hemma igen, traffa alla, familj och slakten och mina gullungar; Sebbe och Alex! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0