18 veckor....fortfarande!

Så då var jag 18 veckor gravid istället för 19 som jag trodde. Vår bebis var mindre än vi trott. 2 Januari är den beräknad att komma.
.
Det hela känns mestadels härligt men visst måste man stå ut med mycket som blivande mamma.
.
* Gaser i magen
* Plötsliga svimkänslor
* Plötslig hunger
* Ryggont
* Sömnlöshet
* Svullnad
* Viktökning (självklart)
* Trötthet
* Att vara anfådd hela tiden
* Jobbigt att böja sig (redan nu, hur ska det bli om ett par månader?!)
* Inga kläder passar
* Mamma-kläderna jag köpte är redan för små! (Ja mamma, du hade rätt!)
* Finns inte en enda BH på stan till rimligt pris som jag kan klämma in mig i eftersom jag verkar vara större än alla andra!
* Man får inte dricka vin
* Man får inte färja håret (men det gjorde jag nyss i alla fall...vill ju inte se ut hur som helst!)
* Inte ens trosorna passar längre! Hjälp!
.
Ja, så kan det vara! Men när det sprattlar till inne i magen (som precis nu) då är jag helt säker på att det är värt varenda minut.
.
Det här med att vara hemmafru vet jag dock inte om det passar mig direkt...? Har bakat och sprungit upp och ner i tvättstugan hela dagen och känner mig svettig och frustrerad! Arrghhhhh!
.
Nu ska vi i alla fall ta med oss min nybakta knäckpaj och fara till Anna och Neal på middag!
.


Kommentarer
Emelie

Om det är amningsbh du vill ha så har babyproffsen och HM både bra priser och storlekar..

Babyproffsens är helt underbara! :P

2010-08-11 @ 04:48:48
Emelie

Om det är amningsbh du vill ha så har babyproffsen och HM både bra priser och storlekar..

Babyproffsens är helt underbara! :P

2010-08-11 @ 04:48:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0