Från jetsetter till gravid hemmafru!

Det är natt, och nattugglan är vaken tillsammans med min lilla nattuggle-bebis! :) Hon/han sparkar och sprattlar längst ner i magen just nu. Har spenderat denna regniga dag med att fara med syrran till doktorn, ätit lunch med henne och mamma i stan, shoppat nya snyyyygga mamma-jeans som min älskade mamma först betalade och sedan fick sy upp ikväll på sin maskin (jaaaa mamma jag SKA lära mig, bara du köper mig en symaskin, hi hi ;)! Tack kära mamma, vad gjorde jag utan dig? Hon har även lånat ut sin bil i två dagar och fick åka med Evis in på jobbet. Men som tur var tycker hon det är riktigt kul att träffa Evis och surra lite och det gjorde mig lite ledsen att jag inte hann träffa Evis nåt denna vecka. Suck...man hinner aldrig med det man vill!

Inhandlade också en svart topp idag så nu är det färdighandlat för denna graviditet!

Har fått träffat min favvo-familj Nordström igen ikväll. Fick god middag och fick leka med och pussa dem alla (fast jag pussade ju inte Tobbe!) och så blev det så sorgligt nu igen när mamma gått och lagt sig och jag sagt hej till alla för denna gång. Jag saknar alltid alla här hemma redan innan jag far.

Min vänstra bak och benet värker så hemskt av ischias (eller hur det stavas) och jag kan inte ens raka vänstra benet eller knappt få på mig ett par byxor. Det gör så ont, så ont, att folk stirrar på mig när jag går som jag vore helknäpp och jag kunde inte vara kvar på stan idag. Jag kan knappt gå! Hur ska detta sluta? Jag har aldrig känt sånt konstig smärta, som en kniv som bara skärs in i muskeln utan förvarning. Aj!

Nej nu ska jag krypa i sängs i mitt gamla flickrum. Jag har packat väskan och vet inte hur jag ska få med mig den hem - för den går inte ens att stänga!! Ahhh!

Innehållet i min resväska har förvandlats från lyxig shopping i Manhattan, Chicago eller Bangkok, från taxfree Clinique och sydafrikanskt vin och en massa whiskey till en bebis-hjärtlyssnar-maskin, lånade gravid-tidningar från kära syster och en massa stora mamma-kläder! Oj vad tiderna har förändrats!! Rese o party-tjejen har förvandlats till gravid hemmafru! Hur gick det till? ;)




Kommentarer
Anonym

Hade också värk precis som du under graviditeten. Prövade akupunktur och det funkade. Prata med MVC.



Maria

2010-08-26 @ 15:02:29
Moster Evis

Det hade varit jättekul att träffa dej "lillasyster". Vi får ses nästa gång :-)

KRAM

2010-08-26 @ 16:16:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0