Mamma-hormoner!

Ok.... så jag läste i en av Matildas mamma-handböcker om hur man gråter så fort man ser en bebis födas på TV:n när man är gravid. Jasså? Tänkte jag. Så har det aldrig varit för mig. Blev nästan lite orolig att jag är för känslokall på nåt sätt?
.
Men nu har det vänt! Varje gång jag ser 'sjukhuset' på TV och någon föds eller 'livet på BB' så sitter både jag och Mark med tårarna rinnandes ner för kinderna! Och då kan jag ju tala om att Mark ALDRIG gråter!!!! Jag får tårar i ögonen även när de krystar och skriker och sitter med ögonen uppspärrade och munnen öppen med en växande skräck växa inom mig och så börjar jag gråta av bara rädsla för det också! Hur ska jag kunna gå igenom det där? Hur ska jag föda om jag redan är så rädd nu?
.
Har aldrig kännt så konstiga hormoner och känslor förut. Kanske jag inte är så konstig trots allt och faktiskt börjar får de där mamma-hormonerna man ska få - automatiskt! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0