Mitt nya friska liv!

Weight Watchers
Idag har jag och Ness och lilla bäbisen Max varit och registrerat oss hos Viktväktarna. Max började bli lite tjock efter fem veckor av amning! ;) Skämt åsido.... det gick bra och vi köpte en massa choklad och godis, hi hi! Sedan gick vi hem till mig och åt lunch och fikade men Max började spy och såg blek ut så Ness skyndade sig till doktorn. Som tur var hade han ingen feber och verkar vara ok.
Jag har kommit på de senaste två månaderna att Viktväktarna är den BÄSTA dieten som finns! Det måste vara den bästa uppfinningen någonsin för tjejer som mig, som älskar mat och godis och chips och vin! Man kan äta och dricka nästan allt, men man LÄR sig hur mycket man kan äta och att prioritera VAD man vill äta under en dag. Vill man äta en stor hämtpizza kan man inte äta något annat, men äter man små portioner och ofta av god, nyttig mat och frukt så kan man äta massor! Och så goooooooodis, mums!!
Jag är inte nere i min målvikt än på länge men jag mår mycket bättre!! :) Jippiiiii! Jag har nu kämpat i 58 dagar och jag motionerar och går på gym och det känns fantastiskt. Om JAG kan så kan ni också!! Det är lite svårt att lära sig hur man ska äta med mitt jobb och det går åt mycket tid att planera, men det är värt det!
Här kommer ett par bilder från dagen. Max i min älsklingsfilt och snön utanför fönstret!


Kommentarer
Lena.andersson

Hoppas att det går bra för er, själv har jag varit m. i några veckor nu å det går sakta men säkert. Efter julmaten måste jag vänta nån vecka innan jag kan väga mej.Lycka till.

Ha de så bra å välkommen till Sverige.

Lena.A

2010-01-13 @ 21:14:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0