Dagens recept till er som vill bli nyttig och smal!

Blahhhh. Ligger i soffan och har blivit sjuk. Mark jobbar och jag har legat och kollat pa Jordans realityprogram pa internet och sa har jag lagat en supergod, nyttig viktvaktar lentil och chickpea soup a la min kompis Ness recept! Mmmmm.
.
Vill ni ha receptet? Ok:
.
Thick Chickpea and Lentil soup:
.
1 Onion
2 garlic cloves
Spring onion
1 tsk spiskummin
1 tsk curry powder
1 tsk salt
lite hackad chili och ginger om man vill....
1 burk chickpeas
1 burk lentils
1 kopp vegetable stock
Cherry tomatoes skurna i halvor
Spenat (stoppa i pa slutet)
2 celeri stick om man vill, i bitar
.
Bryn onion och garlic, sedan tillsatter man resten och kokar i 15 minuter! Enkelt och supergott och super, supernyttigt! Och bara 2 POINTS per portion!! Satter fart pa din mage med! :)
.
Nu ska jag fortsatta dricka min hot toddy... Gjord av fresh ginger, citron och honung.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0