Morgonpromenad

Igår fick vi stor-främmande i form av min pappa! Han kom med tåget och hälsade för första gången på i vår lägenhet, Mark grillade till oss och vi drack öl och hade det mysigt. Imorse skulle han upp tidigt och in till stan och träffa en kollega så jag klev upp klockan 6.30 ! ! !
.
Vi åt frukost och så promenerade vi ner till pendeltåget och när pappa hoppat på tåget tog jag mig en riktigt lång promenad runt områdena här i Solberga. Åååh vad vackert det var! Solen gnistrade så där vackert genom träden, jag gick genom stigar, bostadsområden, lekparker, lite skog och bara njöt. Så vackert det är här på våren, vem hade kunnat tro det?! En liten gammal tant satt ute på sin veranda och åt sin macka och drack kaffe med en tjock filt virandes runt benen och vinkade till mig. Jag fortsatte gå och började kolla in allas balkonger... Jag insåg snabbt att Mark och jag har världens minsta blomlådor (eftersom de inte verkar säljas i år- någonstans!!!!) och sedan avslutade jag min morgonprommis med att gå upp till Bobs grav.
.
När jag kom hem städade jag och diskade och gick ner till tvättstugan. Solen skiner nu in genom alla våra fönster och klockan är bara 11 och jag har redan hunnit så mycket! Otroligt! Kanske man ska kliva upp så här tidigt någongång igen?
.
Här kommer lite soliga bilder från min morgon!
.
Och så lite syskonkärlek på stan!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0