Mitt älskade, hatade, underbara jobb...

Så har dag 1 av strejk 2 börjat. Klockan 00.01 inatt sattes den igång och jag sitter hemma och ser på BBC News flash på TV och internet.
.
Så många funderingar och frågor, så mycket som jag är rädd för, precis som alla mina kollegor. Egentligen skulle det vara bäst att vara med dem där i London och vaja flaggorna, men jag har ju förlorat mina reserabatter och det kostar för mycket att ta sig dit.
.
Alla nyheter går ut på att vi är grisarna, det är vi som förstör och vill ha åt oss allt. Men ingen verkar veta varför vi strejkar, vad som står bakom allt. För i England finns ingen rättvisa och BA har betalat median för att de ska vara på deras sida, så vad har vi för chans då? De vägrar att förhandla med facket.
.
? Kommer jag att ha kvar mitt jobb?
? Kommer jag överhuvud taget att kunna pendla nu?
? Kommer jag att förlora all min lön?
? Kommer jag att förlora alla mina rättigheter?
? Kommer chefen att lyckats med det BA anställde honom för - att krossa facket?
.
Usch, hur mycket ska man orka med av det här? Jag som älskade mitt jobb!
.
Ba strike 2: British Airways cabin crew demonstrate near Heathrow airport
Striking British Airways cabin crew carry flags as they walk past BA aircraft at Heathrow airport: British Airways strike: airline cancels third of flights as first stoppage ends


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0