Oändligt trött

Jag stänger av alarmet, var nionde minut, i en timmes tid. Jag vill så gärna kliva upp, men bara en liten stund till i sängen.... i drömmarnas land. Jag vill stanna där hela dagen, men det kan man ju inte göra..... min kropp är så tung, som om den ska sjunka genom madrassen och jag aldrig kommer att ta mig upp. Alltid så många måsten som väntar, packa ur lådor som stått i flera veckor, tvätt som ska samlas ihop och väskor att packa ur från helgen. Diskmaskinen är full av rendiskad disk som måste tömmas innan man kan ställa in det odiskade. Frukost man borde laga, återvinning som måste sorteras och bäras ut, tvätttid som måste bokas och telefonsamtal man måste ringa.
.
Men idag orkar jag ingenting! Jag är så trött, så trött. Min kropp väger 300 kilo. Mina ögon svider. Min kropp fungerar inte, min hjärna orkar bara tänka så långt som till soffan. Drar mig ur sängen, lägger mig på soffan och däremellan har dagen utspelat sig. Åh jag är så lat. Mina armar och ben lyder inte. De kan knappt lyfta sig.
.
Tänker på Mark som varit vaken sedan klockan 6.30 och jobbat en hel dag, alla andra som jobbar och är ute och gör en massa ärenden. Hur orkar de när jag inte ens kan ta mig ner till tvättstugan?
.
Är det graviditeten, är det min 20 kilos viktökning eller är det det svenska höstmörkret som jag inte behövt gå igenom på 14 år som gör mig så här? Jag orkar verkligen ingenting. Ser verkligen inte fram att börja laga middag eller spackla ikväll som vi måste. Jag vill bara gå och lägga mig och sova. Ända tills bebisen kommer!
.


Kommentarer
Mattis

Men gumman passa på och gör just det! Ligg kvar i sängen hela dagen, eller varför inte ta ett långt bad (kanske när Mark e hemma så han kan hjälpa dig upp hihi). Du är ju hemma och är ledig så passa på och vila och sova nu innan bebisen kommer. Rå om dig själv!

2010-11-16 @ 16:19:28
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Nina

Man får vila när man är gravid, man SKA faktiskt det! Utan dåligt samvete :-)



Hoppas att allt är bra med dig Cilla, jag brukar läsa i din blogg då och då. Jag är så glad för din och Marks skull! Vi kanske kan ses allihopa i jul? Solis skulle också upp. Fast du får vila och ta det lugnt istället också :-) Inga måsten :-)

2010-11-17 @ 11:23:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0